کد خبر: ۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری مطرح کرد؛
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، گفت: برای تثبیت روستا باید به سمت تولید و کار و حرکت رفت، روستا باید برگردد به اصل خود که تولید بوده است؛ روستاهای ما به عنوان محل اشتغال و تولید باید احیاء شوند.

به گزارش قلم نیوز- "محمد امید" شامگاه امشب (سه شنبه) در جمع مردم روستای «پیرجد» با اشاره به اینکه انقلاب در روستاها خدمات بسیار گسترده ای را از ابتدای انقلاب انجام داده است، اظهار داشت: خدمات چنان گسترده است که حتی معاندین کشور ما به این نکته مکررا اقرار کرده اند که ایران در عرصه سازندگی روستاها کارهای شگرف و بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار روستا زیرمجموعه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم است که از این تعداد ۳۸ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: علی رغم خدمات بسیار خوبی که در روستاها ارائه شده چرا مهاجرت از روستا به شهر را داریم و امروز جمعیت روستایی ما ۲۶ درصد جمعیت ۸۰ میلیونی کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه سی سال پیش جمعیت روستایی ما ۶۰ درصد جمعیت کشور بوده است، افزود: عمده دلیل مهاجرت از روستا به شهر و کاهش جمعیت روستایی مسئله اشتغال در روستاها است؛ باید همانطور که به زیرساخت توجه کردیم به اشتغال در روستاها هم فکر می کردیم.

امید با اشاره به اینکه از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال روستاییان و عشایر باید هزینه شود که معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان می شود، ادامه داد: این رقم تسهیلات بسیار خوب با نرخ سود ۴ و ۶ درصد و با زمان بازپرداخت ۹ ساله است.

وی با بیان اینکه امروز برای تثبیت روستا باید به سمت تولید و کار و حرکت رفت،  روستا باید برگردد به اصل خود که تولید بوده است، تصریح کرد: روستاهای ما به عنوان محل اشتغال و تولید باید احیاء شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در آمار تسهیلات اشتغال روستاییان لرستان جزو آمار تراز اول کشور است و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار را جذب کرده است، افزود: البته می دانیم روستاییان در تهیه وثیقه دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند و بانک ها سختگیری می کنند، امیدواریم با این سفر و گره گشایی که می شود شرایط سهل تری ایجاد می شود.

امید با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس شروع شده است، یک زمانی بیم خالی شدن روستاها را داشتیم اما مردم در حال بازگشت به روستای خود هستند، این موضوع در سفرهایی که داشته ایم کاملا محسوس بود که برگشت به روستا دارد انجام می شود، یادآور شد: تسهیلات اشتغال روستایی می تواند این راه را هموار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: