کد خبر: ۱۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
وزیر نیرو مطرح کرد؛
وزیر نیرو، گفت: تا زمانی که الگوی مصرف ما بیمار باشد خیلی‌ها می‌توانند از این زاویه ما را تحت تاثیر قرار دهند همانطور که این موضوع یک شبه به وجود نیامده اصلاح آن نیز یک شبه امکان‌پذیر نیست و مستلزم پرداخت همه‌جانبه است از جمله اینکه بخش خصوصی از تمام ظرفیت کشور باید در این زمینه به کار گرفته شود.

به گزارش قلم نیوز- در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر نیرو و برخی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، "رضا اردکانیان" با اشاره به شرایط کشور و تاثیرگذاری تحریم ها گفت: با توجه به وضعیت فعلی که در کشور حاکم است ضرورت بیشتری وجود دارد که همکاری بین بخش خصوصی و دولت بیش از پیش صورت بگیرد.

وی افزود: ما باید به مفروضاتی که دشمنان علیه ما طراحی کرده‌اند توجه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا تا زمانی که مفروضات آنها باقی است به روند خود ادامه می‌دهند و آنچه که آنها را منصرف می‌کند این است که بینند پایه مفروضات‌شان در حال فروپاشی است. ما در مباحث اقتصادی نقاط ضعف بسیاری داریم و همین نقاط ضعف یکی از پایه‌های مفروضات است. نکته دیگر الگوی مصرف است که در این رابطه رهبر انقلاب در بیانیه اخیر به آن اشاره کرده‌اند.

وزیر نیرو ادامه داد: تا زمانی که الگوی مصرف ما بیمار باشد خیلی‌ها می‌توانند از این زاویه ما را تحت تاثیر قرار دهند همانطور که این موضوع یک شبه به وجود نیامده اصلاح آن نیز یک شبه امکان‌پذیر نیست و مستلزم پرداخت همه‌جانبه است از جمله اینکه بخش خصوصی از تمام ظرفیت کشور باید در این زمینه به کار گرفته شود.

اردکانیان تصریح کرد:‌ با یک بررسی اجمالی در خصوص جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که از دو سال پیش برگزار شد موضوع برنامه اجرایی بنگاه‌ها به عنوان برنامه به بحث گذاشته شده که البته سوابق آن را هنوز دریافت نکرده‌ام ولی فکر می‌کنم سرفصل ما در مقیاس وسیع با بخش غیر دولتی موضوع مشارکت در اصلاح شیوه‌های مصرف یا دور شدن از بدمصرفی است که گریبانگیر ما شده است. بر همین اساس برنامه مدیریت توامان عرضه و تقاضا را با یک سرفصل طرح کرده و به مجلس و رئیس جمهور تقدیم کردیم و به همین منظور مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو تاسیس شد تا شاخه‌های غیر مهندسی علم مجال بیشتری برای حضور در عرصه تصمیم‌سازی پیدا کند و در این زمینه ما دست همکاری به سوی بخش خصوصی دراز می‌کنیم.

وی در خصوص حضور در بازارهای منطقه و کشورهای همسایه، گفت: این امر نیازمند پیش‌نیازهای خاصی است و مستلزم داشتن برنامه و آمادگی است و باید از هرگونه حرکت غیر جمعی و غیر هدفمند در این بازارها خودداری کنیم. موضوع الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اوراسیا که مقدمات آن در حال فراهم شدن است و یک فوریت لایحه دولت در مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم قبل از تصویب بودجه این لایحه به تصویب برسد.

اردکانیان افزود: بازار روسیه یک بازار 180 تا 190 میلیونی برای ما است و اشتغال و تسهیلاتی که از این رهگذر فراهم می‌شود می تواند در شرایط فعلی مفید باشد. در شرایط تحریم حضور ما و الحاق به اوراسیا کار بزرگی است و مستلزم همکاری مشترک با اتاق بازرگانی است. ضمن آنکه قرار است اواخر خردادماه سال آینده اجلاسی در این زمینه در ایران برگزار شود و در این اجلاس بحث همکاری با قفقاز شمالی هم در دستور کار قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: