کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان،گفت: وزارت ورزش مسئولیت بررسی و تایید صلاحیت تمام نامزدهای انتخابات فدراسیون های ورزشی برای کسب کرسی ریاست را برعهده دارد و فدراسیون فوتبال هم جدا از دیگر فدراسیون های ورزشی نیست.
حسنی خو:تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش است

ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال صبح امروز (سه شنبه 11 اسفندماه) درحالی آغاز شد که اول اسفندماه این فدراسیون شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام را بروی سایت خود منتشر کرد و در این بین،مرجع تایید صلاحیت نامزدها همچنان در هاله ایی از ابهام قرار گرفت. 
رضا حسنی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره مرجع تایید صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایرنا، توضیح داد: وزارت ورزش تایید صلاحیت تمام نامزدهای انتخابات فدراسیون های ورزشی برای کسب کرسی ریاست را برعهده دارد و فدراسیون فوتبال هم جدا از دیگر فدراسیون های نیست.
وی با بیان اینکه بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای کسب کرسی ریاست فدراسیون فوتبال دو مرحله دارد،گفت:مرحله نخست برعهده خود فدراسیون است و طبق اساسنامه ،کارگروهی 3 نفره از مسئولان فدراسیون فوتبال برای بررسی «صلاحیت های عمومی »داوطلبان نشستن بر کرسی ریاست، تشکیل شده و کار خود را انجام خواهد داد.
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در عین حال،اظهار داشت: پس از مرحله نخست ،حراست وزارت ورزش و جوانان در گام بعدی در تعیین و تایید صلاحیت نامزدهای کرسی ریاست فدراسیون فوتبال مانند دیگر فدراسیون های ورزشی ورود می کند و نظر خود را پس از بررسی های لازم اعلام خواهد کرد.
«شهرام دبیری» عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم درباره روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات این فدراسیون پیشتر به ایرنا گفت: علاوه بر استعلام هیات 3 نفره از مراجع ذی صلاح درباره نامزدها، حراست وزارت ورزش می تواند درباره صلاحیت داشتن یا نداشتن نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نظر دهد.
«علیرضا اسدی» دبیرکل فدراسیون فوتبال، «علی فرشادسپهر»، مسئول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و« عبدی افتخاری»، مدیر کل بر نامه ریزی و نظارت وزارت ورزش سه نفری هستند که کارگروه تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال را تشکیل داده و طی پنج روز این مسئولیت را برعهده خواهند داشت. 
حسنی خو همچنین درباره اظهارات علی کفاشیان 61ساله مبنی بر اینکه موضوع بازنشستگی وی به ریاست فوتبال ارتباطی ندارد و اینکه یکی از بندهای شرایط ثبت نام پست ریاست فدراسیون طبق ماده 39 اساسنامه منوط به دارا بودن حداقل 35 و حداکثر 65 سال سن در زمان ثبت نام انتخابات است،گفت: باید دید که آیا فدراسیون فوتبال خصوصی است و یا دولتی ؟. اگر خصوصی باشد که ممنوعیتی ندارد اما اگر دولتی باشد باید مجوز داشته باشد.
حسنی خود اظهار نظر درمورد این موضوع را در تخصص کارشناسان حقوقی دانست و اظهار داشت: ما قانون ممنوعیت پرداخت به بازنشسته ها را داریم مگر اینکه از دولت مجوز گرفته شود. 
این درحالی است که در ماده 39 بند 3 - 2 اساسنامه چهارم دی 90 فدراسیون فوتبال آمده که حداکثر سن نامزد پست رئیس فدراسیون 65 سال است. اما به یکباره این مورد در ماده 38 اساسنامه پیشنهادی برای مجمع 23 دی 94، با افزایشی 5 ساله، تبدیل به 70 سال شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره افزایش سن نامزدهای انتخابات از 65 سال به 70 سال به خبرنگاران گفته بود: در برنامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا- AFC و فدراسیون بین المللی فوتبال-فیفا محدودیت سنی وجود ندارد البته ما این محدودیت را 70سال درنظر گرفتیم. 
در حالی که سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان بر ممنوعیت حضور مدیران بازنشسته و دو شغله در پست های مختلف فدراسیون ها و شرکت های ورزشی متذکر شده است.
بر اساس مفاد ماده 41 قانون الحاق بر قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384 مجلس شورای اسلامی هر نوع به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی از جمله موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شرکت های وابسته و تابع آن بدون اخذ مجوز از هیات وزیران ممنوع است. 
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث هایی که درباره بازنشستگی وی مطرح می شود،گفت:بنده تاکنون از دولت درباره بازنشستگی مجوز نگرفتم و اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر اساسنامه ها فرق دارد و در این باره به مجوز نیاز نیست. فدراسیون فوتبال یک سازمان مستقل غیردولتی است و شخصی هم که بازنشسته است می تواند در انتخابات ریاست شرکت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: