کد خبر: ۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
فرمانده ناجا:
فرمانده ناجا، گفت: پلیس بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی خود تعامل و ارتباط شبانه روزی و مستمری با مردم دارد در چنین شرایطی نیروی انتظامی باید مأمن و پناهگاه مردم باشد و در این میان اخلاق مداری و برخورد متعهدانه، دلسوزانه و شایسته پلیس در مواجهه با بزه دیده، مالباخته و تسکین آلام وی بسیار موثر است.

به گزارش قلم نیوز- سردار "حسین اشتری" در آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس آگاهی ناجا، اظهار داشت: بر روح ملکوتی امام (ره) و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم و به ویژه شهدای پلیس آگاهی ناجا درود می فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در زاهدان، افزود: یاد و خاطره عزیزان و همکارانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به فیض شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

باید قدردان مردم ولایت مدار، وفادار و پایبند به نظام و انقلاب باشیم

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و ایام الله فجر را نیز گرامی می داریم، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تماشایی بود و مردمان عزیزمان در خلق حماسه ای دیگر و حمایت قاطع از نظام و انقلاب اسلامی خوش درخشیدند، باید قدردان مردم ولایت مدار، وفادار و پایبند به نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

سردار اشتری یادآور شد: مردم قدردان خادمان خود، دوستداران نظام و انقلاب هستند و خیل عظیم حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی اخیر موید این ادعا است.

نیروی انتظامی مأمن و پناهگاه مردم است

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: پلیس بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی خود تعامل و ارتباط شبانه روزی و مستمری با مردم دارد در چنین شرایطی نیروی انتظامی باید مأمن و پناهگاه مردم باشد و در این میان اخلاق مداری و برخورد متعهدانه، دلسوزانه و شایسته پلیس در مواجهه با بزه دیده، مالباخته و تسکین آلام وی بسیار موثر است.

پلیس در مواجهه با هر جرمی رفتار مسئولانه داشته باشد

سردار اشتری تأکید کرد: رفتار سازمانی پلیس باید مبتنی بر ادب و اخلاق اسلامی و دینی باشد، پلیس در مواجهه با هر جرمی باید رفتار و عملکرد مسئولانه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کارکرد پلیس های تخصصی و تشریح مأموریت های پلیس آگاهی، بر لزوم سرعت و دقت عمل در پیگیری و پی جویی کشف جرایم با عنایت و توجه ویژه به روش های علمی تأکید کرد.

تأکید بر کشف علمی جرم با توجه به تجربیات حاصل از روش های سنتی

وی ادامه داد: کشف علمی جرم با توسل بر کسب تجربه از روش های سنتی مورد توجه باشد، از طرفی تحقیقات دقیق، بکارگیری تجهیزات نوین و موثر توأم با اشراف اطلاعاتی باید به عنوان یکی از رویکردهای پلیس آگاهی در کشف جرم مورد توجه قرار بگیرد.

برخورد با جرایم خشن از اولویت های اصلی پلیس آگاهی باشد

سردار اشتری در ادامه با بیان اینکه برخورد با جرایم خشن باید از اولویت های اصلی پلیس آگاهی باشد بر لزوم برخورد قاطع و سریع در جرایمی چون تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و ... تأکید و تصریح کرد: لازم است با اقدامات پیشگیرانه و پیش رویدادی به سمت و سوی کاهش جرایم به ویژه کاهش سرقت های خرد برویم.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: فرآیند استرداد اموال به مالباختگان نیز باید با جدیت دنبال و اجرایی شود در کنار این مهم، فرهنگ سازی برای شناسنامه دار کردن اموال در دستور کار قرار بگیرد.

ضرورت همکاری پلیس آگاهی با معاونت اجتماعی ناجا برای ارتقاء آگاهی عمومی

وی بر ضرورت همکاری پلیس آگاهی با معاونت اجتماعی ناجا در راستای ارتقاء آگاهی عمومی و کاهش جرایم به ویژه سرقت های خرد اشاره و مطرح کرد: اقدامات پلیس آگاهی ناجا باید در برخورد با جرایم با رویکرد اطلاعاتی و دانش بنیانی تشدید شود، از طرفی پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی به هیچ وجه کوتاهی و درنگ نمی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توسعه بهره مندی از فضای مجازی، یادآور شد: لازم است که پلیس ها و معاونت های تخصصی به فراخور مأموریت های محوله بر فضای سایبری اشراف داشته باشند و جرایم مرتبط با حوزه مأموریتی و قانونی خود که در فضای مجازی اتفاق می افتد را در سریعترین زمان رصد کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

سردار اشتری با بیان اینکه تحقق منویات، انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری باید ملاک عمل آحاد فرماندهان و کارکنان پلیس باشد، افزود: به هیچ وجه به حفظ وضعیت موجود را قائل نیستیم و روزآمدی معطوف به نیازهای جامعه از راهبردهای اساسی نیروی انتظامی است.

گفتنی است، در این مراسم، سردار محمد رضا مقیمی؛ رئیس پلیس پیشین آگاهی ناجا با تقدیر از حمایت های فرمانده نیروی انتظامی، انتصاب سردار محسن حسن خانی را به عنوان رئیس پلیس جدید آگاهی ناجا تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: