کد خبر: ۱۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
شهردار تهران:
شهردار تهران، گفت: سازه برج میلاد مشکلی ندارد اما سالن همایش‌ها در نزدیکی گودی خطرناک است که در حال حاضر مقاوم‌سازی آن انجام‌شده و برای تثبیت باید بر روی آن سازه‌ای احداث شود تا از خطر دور شود.

به گزارش قلم نیوز- "پیروز حناچی" در حاشیه مراسم واگذاری باغ عبقری به شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز دو باغ از سوی بنیاد مستضعفان تحویل شهرداری تهران شد که تبدیل به فضای عمومی شود و همچنان مراودات فی‌مابین این دو نهاد برای واگذاری باغات ادامه دارد.

وی ادامه داد: حال شهرمان خوب نیست، باید از همین فضاهای سبز باقی‌مانده در شهر مراقبت کنیم و تلاش کنیم این فضاهای سبز تبدیل به فضاهای عمومی شود.

حناچی در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام باغ برره، گفت: لکه‌های بزرگی در شهر وجود دارند که در حال توافق با مالکان تهران هستیم که از آن‌ها به نفع شهر استفاده کنیم. در خصوص باغ برره نیز با همین نگاه در حال مذاکره و تفاهم هستیم.

وی در خصوص اینکه چه تعداد باغ در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی وجود دارد، بیان کرد: آمار دقیق این باغات وجود دارد. تعداد زیادی نیستند اما دو نهاد بنیاد مستضعفان و کمیته امداد آمادگی مذاکره برای واگذاری این باغات رادارند و امیدواریم فضا برای تعیین تکلیف این باغات فراهم شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ترک‌های برج میلاد، گفت: سازه برج میلاد با سالن همایش‌ها دو سازه کاملاً متفاوت هستند. سازه برج مشکلی ندارد اما سالن همایش‌ها در نزدیکی گودی خطرناک است که در حال حاضر مقاوم‌سازی آن انجام‌شده و برای تثبیت باید بر روی آن سازه‌ای احداث شود تا از خطر دور شود. میزان حجمی که باید بر روی آن بارگذاری شود درآمده و به سرمایه‌گذار اعلام‌شده است و به‌زودی در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود. همچنین سازه برج به‌طور دائم پایش می‌شود و مشکلی ندارد.

حناچی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه پیش‌ازاین وعده داده بودید توزیع طرح ترافیک خبرنگاران به نهاد تخصصی آن منتقل می‌شود و سال گذشته توزیع این آرم‌ها از سوی معاونت حمل‌ونقل ترافیک ایجاد مشکل کرد، تصریح کرد: ما نحوه تحقق وعده خود را پیگیری می‌کنیم اما سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک پیام دارد و آن این است که از خودروی شخصی استفاده نکنید.

وی در پاسخ به پرسش این خبرنگار که از وی درخواست کرد یک روز از خطوط یکی از اتوبوس‌ها برای رفتن به محل کار خود استفاده کند، گفت: من از همه مدهای حمل‌ونقلی استفاده کرده‌ام و در خصوص برخی مدهای حمل‌ونقلی دچار مشکلیم که از این بابت شرمنده مردم هم هستیم، ما در تهران ۳ هزار اتوبوس کم داریم و تا این میزان اتوبوس فراهم نشود، با ازدحام مسافر مواجهیم. در جلسه اخیر شهرداران کلان‌شهرها با معاون رئیس جمهور دو موضوع مترو و نوسازی ناوگان پیگیری شد و امیدواریم با همکاری دولت از شرمندگی مردم دربیائیم.

شهردار تهران، اعلام کرد: در گزارش ۱۰۰ روزه‌ای که تهیه خواهیم کرد اعلام می‌کنیم که شهرداری را چگونه تحویل گرفته و در این مدت چه‌کار کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: