کد خبر: ۱۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
رییس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، گفت: خانه موزه‌های مد و لباس در بناهای قدیمی کشور احداث می‌شود.
به گزارش قلم نیوز- "حمید قبادی" در آیین رونمایی پوستر و شعر تن پوش از افتتاح خانه موزه مد و لباس در تمام استان‌های کشور خبر داد.

وی افزود: راه اندازی خانه موزه‌ها نیازمند همکاری سازمان‌های مختلف از جمله بخش خصوصی است.

قبادی گفت: ما هم اکنون در کشور بناهای قدیمی در حال فرسایش داریم که می‌توان با کمک بخش خصوصی آنها را تبدیل خانه موزه‌های مد و لباس کرد.

رییس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، اضافه کرد: برای اجرایی شدن این کار با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت‌و گو کردیم و امیدواریم بزودی نخستین خانه موزه مد و لباس در شهر شیراز افتتاح شود و همچنین در تمام استان‌ها دستکم یک خانه موزه مد و لباس ایجاد شود.

قبادی گفت: این خانه‌های مد و لباس نگاه صرفا تاریخی به گذشته ندارند بلکه موزه‌ای به روز و زنده هستند که در کنار داشته‌های تاریخی ما در این حوزه، با جریان معاصر مرتبط هستند.

وی افزود: نمی‌توان بدون بهره برداری از تمدن گذشته مان موفقیت در آینده کسب کنیم.

قبادی گفت: جشنواره مد و لباس همواره با هدف تولید رویکردهای مختلف در این حوزه و معرفی هنرمندان فعالیت بوده است.

رییس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، بیان کرد: هم اکنون شیوه نقد در حوزه مد و لباس شکل گرفته است. نتیجه نقد به معنی شناخت بیشتر از مشکلات جاری است و هم اکنون به دنبال تدوین شیوه نامه نقد در حوزه مد لباس هستیم.

وی افزود: همواره در جشنواره مد و لباس از ظرفیت هنرمندان غیر دولتی بهره گرفته شده است و هیچگاه فعالیت در این حوزه، دولتی نبوده است.

رئیس هشتمین دوره جشنواره مد و لباس، افزود: پیشرفتی که اکنون در حوزه مد و لباس شاهد هستیم، مدیون هنرمندان و صاحبان اندیشه در این حوزه است.

قبادی با تاکید بر این که احترام به افکار و اندیشه‌های هنرمندان منجر به پیشرفت و خلاقیت می‌شود، افزود: در حال حاضر رویدادهای مربوط به حوزه مد و لباس فعالانه به پیش می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: