کد خبر: ۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مونسان مطرح کرد؛
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: کشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی پتانسیل خوبی دارد و می توانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

به گزارش قلم نیوز- "علی اصغر مونسان" در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت، اظهار داشت: از ۵۰۰ میلیون دلار حدود ۲۵۰ میلیون دلار به صورت چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک کشور وارد شده است.

مونسان با اشاره به آمار ۵ میلیون ۱۰۰ هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: سال گذشته در بخش گردشگری توانسته ایم ۷.۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استان فارس با دو ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده، افزود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهرهای جهانی را به خود اختصاص داد، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به پتانسیل خوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: می توانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه گذاری می توانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این نشان از از ویژگی های بخش گردشگری کشور به شمار می رود.

مونسان با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری، گفت: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سال گذشته با کمک هنرمندان موفق به ایجاد اشتغال در این حوزه شده است که نقش مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: جوانان به این صنعت وابستگی بیشتری نشان می دهند.

مونسان گفت: بخش صنایع دستی و گردشگری نشاط اجتماعی کمک می کند و ارتقا می دهد که این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فزهنگی و اقتصادی می شود.

گفتنی است، در این مراسم برای اولین بار از میدان منبت کشور در آباده و همچنین تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت رو نمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: