کد خبر: ۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
عزیزی مطرح کرد؛
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: خودروساز به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند، مگر این که واردات خودرو به کشور با تعرفه منطقی باز شود.

به گزارش قلم نیوز- "محمد عزیزی" در تبیین چرایی وضعیت کنونی بازار خودرو، اظهار داشت: بخشی از آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است.

وی با بیان اینکه هزینه سربار یکی از عوامل تعیین کننده هزینه تمام شده خودرو است، بیان کرد: این هزینه را در حال حاضر مردم می‌دهند. متاسفانه به علت تورم نیرو، منابع انسانی، هیئت مدیره ها، شرکت های زیان ده، هزینه سربار خودروسازان بالاست.

عزیزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های در زیرمجموعه دو خودروساز وجود دارد که هیچ کاری نمی‌کنند ولی اعضای هیئت مدیره دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دخالت وزارت صنعت در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: دخالت دولت در صنعت خودرو و حمایت از آنها موجب شده تا کار خراب شود.

وی ضمن انتقاد از رفتار دوگانه وزارت صنعت در برخورد با دو خودروساز، گفت: چرا این وزارت خانه به خود اجازه می‌دهد که در یک سال چندین بار مدیرعامل یک خودروسازی را تغییر دهد، درحالی که دیگر مدیرعامل خودروساز بزرگ کشور چندین سال است که بدون تغییر مانده است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران خودروسازی برای ماندن در قدرت از جیب مردم هزینه می‌کنند، افزود: ساختار و نحوه مدیریت خودروسازی کشور دچار ایراد است که بایستی تغییر کند.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: تحریم ها به خوبی نشان داد که خودروسازی کشور به شدت به خارج از کشور و قطعات وارداتی وابسته است. این به معنای آن است که ما مونتاژکار هستیم و هنوز قادر به تولید خودرو ملی براساس توان داخل نیستیم.

وی لغو ممنوعیت واردات خودرو را یکی دیگر از راه حل ها دانست و گفت: خودروساز به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند، مگر این که واردات خودرو به کشور با تعرفه منطقی باز شود.

عزیزی با طرح این سوال که چرا فقط خودروسازان داخلی زیان ده عمل می‌کنند در حالی که خودروسازان بخش خصوصی این شرایط را ندارند، بیان کرد: چرا باید منابع عظیم بانکی صرف این دو خودروساز بزرگ شود که کیفیت تولیداتشان به نسبت دیگر خودروهای جهانی بسیار پایین تر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: