کد خبر: ۱۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
زنگنه:
وزیر نفت، گفت: قیر برای دولت نیست که به کسی رایگان بدهیم، پالایشگاه‌های تهران، تبریز و بندرعباس قیر را واگذار می‌کنند که قیمت‌ها نیز تابع بازار بوده و دست دولت نیست.

به گزارش قلم نیوز- "بیژن زنگنه" امروز (یکشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد سید"کاظم دلخوش" نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر واریز ۶ هزار میلیارد تومان، معادل حداقل ۴ میلیون تن قیر به حساب خزانه‌داری، اظهار داشت: قیر برای دولت نیست که به کسی رایگان بدهیم، پالایشگاه‌های تهران، تبریز و بندرعباس قیر را واگذار می‌کنند که قیمت‌ها نیز تابع بازار بوده و دست دولت نیست.

وی افزود: پیشنهاد آقای دلخوش از نظر عملیاتی امکان پذیر نیست، زیرا ممکن است حداقل ۴ میلیون تن با استفاده از حداکثر ۶ هزار میلیارد تومان به گونه‌ای باشد که قیمت ۴ میلیون تن قیر در آینده، ۱۰ هزار میلیارد تومان شود و آن زمان نمی‌توان بر این اساس اقدام کرد.

با این حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دلخوش، نماینده صومعه‌ سرا در مجلس با ۱۳۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران مکلف است مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال معادل حداقل ۴ میلیون تن قیر از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها را ماهانه به حسابی که نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: