کد خبر: ۱۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
وزیر علوم مطرح کرد؛
وزیر علوم، گفت: دانشجویان ما در دانشگاه های خارج عملکرد بسیار خوبی دارند و به راحتی توسط دانشگاه های خارجی پذیرش می شوند، ولی متأسفانه ما در زمینه پذیرش دانشجو از دیگر کشورها خوب کار نکرده ایم.

به گزارش قلم نیوز- "منصور غلامی" صبح امروز (یکشنبه) در نهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه در حوزه علم و فناوری در دنیا حرف برای گفتن داریم اما سهم خوبی از روابط بین المللی در حوزه علم و فناوری نداریم.

وی ادامه داد: این سهم در تحقیقات مشترک علمی، رفت و آمدهای علمی محققان و اساتید به خارج از کشور است. البته با توجه به سابقه دیرینه مراکز علمی در کشور ما، بسیار مورد انتظار است که این فاصله ایجاد شده را با سرعت بسیار زیادی طی کنیم.

غلامی افزود: ما همان طور که در بخش تولیدات علمی جایگاه بسیار خوبی در دنیا داریم، در بقیه بخش ها نیز از جمله توسعه روابط بین الملل در دانشگاه ها باید کار بیشتری انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه های روابط بین الملل دانشگاه ها را مبادله دانشجو بین دانشگاه ها عنوان کرده و بیان کرد: دانشجویان ما در دانشگاه های خارج عملکرد بسیار خوبی دارند و به راحتی توسط دانشگاه های خارجی پذیرش می شوند، ولی متأسفانه ما در زمینه پذیرش دانشجو از دیگر کشورها خوب کار نکرده ایم و مقصد دانشجویان دیگر کشورها نیستیم و دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاه های ما تحصیل می کنند، بیشتر در زمینه هایی هستند که ما از آنها حمایت کرده ایم و یا اینکه در یک رشته تخصصی و ویژه مانند زبان فارسی، ایران شناسی و تاریخ اسلام تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما در حوزه روابط بین الملل، ایجاد زمینه پذیرش دانشجویان غیرایرانی است. وزارت علوم نیز در این زمینه حمایت می کند. یکی از روش هایی که می شود در این زمینه بهتر کار کرد، ورود به دوره های همکاری مشترک و همچنین ایجاد شعبه دانشگاه ایرانی در کشورهای خارجی است.

غلامی همچنین در ادامه بر انجام فعالیت های علمی مشترک با دانشگاه های خارجی تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: