کد خبر: ۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
مدیر انتشارات ماهور گفت:
ردیف دستگاه های موسیقی کشور آذربایجان در قالب هفت آلبوم به روایت مالک منصوراف تا پایان سال جاری در بازار موسیقی منتشر می شود.
روایت‌هایی از تار آذربایجان در ۷ آلبوم/ صفحات بنان منتشر می‌شود

سید محمد موسوی مدیر انتشارات ماهور که این مجموعه را منتشر می‌کند گفت: این مجموعه روایتگر ردیف دستگاه های موسیقی و مقام های تار جمهوری آذربایجان است که در قالب هفت آلبوم به روایت مالک منصوراف نوازنده تار و معاون آموزشی کنسرواتوار آذربایجان برای علاقه مندان موسیقی ارائه خواهد شد.

وی درباره انتشار آلبومی برگرفته از صفحات موسیقی زنده غلامحسین بنان نیز توضیح داد: این آلبوم که با عنوان «دیلمان» روانه بازار موسیقی می شود آثاری به آهنگسازی روح الله خالقی است که استاد بنان روی صفحه آن را ضبط و تولید کرده است. در واقع این آثار تنها ملودی هایی هستند که استاد بنان روی صفحه آن را خوانده است.

مدیر انتشارات «ماهور» از انتشار یک کتاب پژوهشی ویژه موسیقی جنوب هند خبر داد و افزود: این کتاب به نویسندگی تی. ویسواناتهان و متیو هارپ آلن و ترجمه کبری ذوله به تازگی روانه بازار کتاب شده و تصور می کنم با توجه به محتوای آن یکی از معدود آثاری در حوزه موسیقی کشور هند باشد که می تواند مورد توجه دانشجویان رشته موسیقی قرار گیرد. موضوع محوری این کتاب، سنّت اجرایی بی‌ مانندی به نام موسیقی کارناتاک است که در آن قطعه‌ های زیبای موسیقی و انواع مختلفی از بداهه‌ نوازی درهم آمیخته می شود.

وی در پایان عنوان کرد: کتاب موسیقیِ جنوب هند علاوه‌ برآنکه دارای تمرین ‌های شنیداری متعددی است، حاوی یک سی ‌دی هشتاد دقیقه ‌ای است که نمونه‌ هایی از موسیقی ‌های مورد بحث در این کتاب را دربرمی‌گیرد. این سی‌ دی حاوی ضبط کامل و بی‌ وقفه‌ اجرای یک کریتی است که نشان می ‌دهد نوازندگان کارناتاک چگونه عناصری از قطعه ‌های موسیقی را با عناصری از بداهه‌ نوازی تلفیق می‌ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: