کد خبر: ۱۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
امروز؛
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: امروز (یکشنبه) با حضور رییس جمهوری در بندرعباس ۱,۶۰۰ میلیارد تومان پروژه که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است؛ در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش قلم نیوز- "محمد راستاد" در بیست‌ و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که صبح امروز (یکشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور در محل سالن همایش‌های کتابخانهملی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور نیاز به هماهنگی و هم‌افزایی ارگان‌های دریایی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید تاکید کرد که ظرفیت‌های دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست، تا به امروز علی‌رغم فشارهای مختلف دشمنان توانسته‌ایم ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر ایران را به ۲۴۰ میلیون تن برسانیم.

وی ادامه داد: برخلاف اقدامات گسترده دشمنان و بیانیه دروغین آمریکایی‌ها که قصد آن محدود کردن ناوگان دریایی ایران بود اما پاسخ کوبنده‌ای در سازمان بین‌المللی دریانوردی به این مساله داده و اعلام شد که ناوگان دریایی کشور از بالاترین استانداردها برخورد است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که طبق گفته دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی، جمهوری اسلامی ایران یکی از مؤثرترین، با نفوذترین و قدرتمندترین اعضای سازمان بین‌المللی دریانوردی است، گفت: این اقتدار مرهون فعالیت‌های جامعه دریایی کشور و حضور پررنگ بخش خصوصی است و نیازمند افزایش کیفیت و تسهیل فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های دریایی و بندری هستیم تا بتوانیم بهره‌وری خدمات دریایی و بندری کشور را ارتقا دهیم.

راستاد در ادامه از در دستور کار قرار گرفتن تولید چرثقیل‌های ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) و محوطه‌ای در داخل کشور به منظور انجام فعالیت‌ها در ترمینال‌های کانتینری خبر داد و بیان کرد: از همه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی تقاضا داریم که نیازهایی دریایی کشور را با طراحی و تولید در این حوزه مدنظر قرار دهند و باید خاطر نشان کرد که بخشی از تجهیزات در حوزه دریایی نیازمند تقویت توسط توان داخلی است.

وی ادامه داد: ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در حال فعالیت است و بنادر کشور با تمام توان خود در حال ارائه‌ی خدمت هستند و نیز طرح‌های توسعه بنادر با قدرت پیش می‌رود و قرار بر این است که امروز در بندرعباس با حضور ریاست جمهوری، بهره‌برداری از تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بندری در بندر شهید رجایی با اعتباری معادل ۱,۶۰۰ میلیارد تومان در بخش تجهیزات، زیربنا، روبنا که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به این‌که بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه جرثقیل در ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: روند توسعه پایانه بندر شهید رجایی در قالب فاز ۳ در بازه زمانی پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

به گفته راستاد در بنادر تجاری کشور بالغ بر ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد و علاوه بر این ۱۰۰ هزار نفر دریانورد با گواهینامه شایستگی در بخش اقیانوس‌پیما و منطقه‌ای مشغول به کار هستند.

وی همچنین تاکید کرد: باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی سوخت با سولفور پایین برای شناورها تولید شود که این مساله ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: