کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
فراهانی:
رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان تذکر پیش از دستور صحن علنی با اشاره به لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه، خواستار انجام تکالیف قانونی از سوی شهرداری تهران شد.

به گزارش قلم نیوز- "مجید فراهانی" در جریان صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری در چارچوب تبصره های بودجه سال 1398 بر اساس الزام شورا تذکر داد.

 
وی در این رابطه، گفت: هرچند انسجام بخشی به تبصره های بودجه پیشنهادی سال 1398 شهرداری تهران و استفاده از الگوی سیاست ها و الزامات تدوین بودجه سال 1398 مصوب شورای اسلامی شهر تهران در انضباط بخشی به تبصره ها قابل تقدیر است، اما بی توجهی شهرداری تهران در ارائه بند 1.2 بخش الف سرفصل های لایحه بودجه مطابق مصوبه«سياست‌هاي اجرايي و الزامات تدوين لايحه بودجه سال 1398 شهرداري تهران» که در این بند بر ارائه "جدول بهای خدمات قابل ارایه از سوی شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته می‌بایست در قالب یکی از تبصره‌های بودجه" تاکید شده بود، زمینه ساز دوباره کاری شورا را فراهم می نماید.

 

فراهانی افزود: بر همین اساس و به منظور استفاده بهینه از فرصت بررسی بودجه و لزوم تعیین بهای خدمات در قالب یکی از تبصره های بودجه، لازم است شهرداری نسبت به اجرای تکلیف قانونی خود اقدام و  فهرست بهای خدمات و فعالیت های اثر گذار بر بودجه را ارائه نماید، تا در جریان بررسی تبصره ها این نرخ ها بررسی و به تصویب برسد.

عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: در غیر اینصورت موکول نمودن این نرخ گذاری به طول سال 1398 یا الزام شهرداری به ارائه آن در اصلاحیه بودجه زمینه ساز اتلاف منابع شهرداری و تحمیل هزینه های سنگین ناشی از اختلاف بهای دریافتی از شهروندان و قیمت تمام شده واقعی و تحمیل زیان به شهرداری خواهد شد.

وی بیان کرد: بدون شک این غفلت و عدم توجه به الزام شورا که در دو مصوبه «سياست‌هاي اجرايي و الزامات تدوين لايحه بودجه سال 1398 شهرداري تهران» و «الزام شهرداري تهران در سامان بخشيدن به ارایه لايحه عوارض و نرخ بهاي خدمات« توسط مدیران شهرداری تهران زمینه ساز کج کارکردی مالی و تحمیل زیان جدی به شهرداری خواهد بود و لازم است این تفکر و رفتار اشتباه از سوی شهرداری اصلاح گردد.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، افزود: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری در چارچوب تبصره های بودجه سال 1398 بر اساس الزام شورا» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

فراهانی در پایان، بیان کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران در ارائه هر چه سریع تر این بخش از تبصره های بودجه و همراهی یکایک شما همکاران محترم در جریان بررسی و تصویب بودجه سال 1398 به روند تبعیض و تفاوت بعضا دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در سایر مناطق تهران پایان دهیم و برای تهران زندگی اقدامی شایسته به عمل آوریم.

منبع: سایت شورای شهر تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: