کد خبر: ۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
مدیران رادیو ایران مطرح کردند:
مدیر رادیو ایران در یک نشست مطرح کرد که ویژه برنامه تحویل سال ۹۵ این شبکه که از ۴ صبح تا لحظه تحویل سال به صورت زنده پخش می شود برنامه‌ای متفاوت و نو خواهد بود.
۱۱ هزار دقیقه برنامه نوروزی تولید شد/ تحویل سال متفاوت داریم

نشست خبری رادیو ایران امروز سه شنبه ۱۱ اسفند ماه با حضور بهنام احمدپور مدیر این شبکه و همچنین مدیران گروه ها در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و احمدپور در این جلسه درباره جشن رویش و روز درختکاری و همچنین برنامه های نوروزی سخن گفت.

وی درباره برنامه های نوروزی عنوان کرد: برنامه های متعددی برای نوروز ۹۵ طراحی شده است و سعی ما بر این بود که برنامه ها پرنشاط، شاداب و جذاب باشند و از ظرفیت طنز در آنها استفاده شود.

احمدپور با اشاره به آغاز برنامه های نورزی از ۲۹  اسفند عنوان کرد: امسال برنامه های موسیقی‌محوری تدارک دیده شده است و برنامه های ما از ۲۹ اسفند با بحث ملی شدن صنعت نفت و اتفاقاتی که در آن مقطع رخ داده است، شروع می شود. همچنین طراحی ویژه ای برای برنامه تحویل سال داریم که از مدت ها پیش آغاز شده و قرار است امسال کار نو و متفاوتی داشته باشیم. این ویژه برنامه از ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه صبح آغاز و به مدت ۲۱۰ دقیقه تا لحظه تحویل سال ادامه خواهد داشت.

«کوی نشاط» ویژه برنامه طنز در ایام نوروز

مدیر رادیو ایران ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های نوروزی ما «خوش به حال روزگار» نام دارد که به صورت زنده هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۲ ساعت پخش می شود. این برنامه در سه روز از ایام نوروز یعنی روز طبیعت، روز مادر و روز جمهوری اسلامی ایران پخش نمی شود و به جای آن ویژه برنامه های دیگری در این روزها داریم. برنامه «کوی نشاط» نیز در ایام نوروز به صورت روتین هر روز ساعت ۹ صبح روی آنتن خواهد رفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور مردم در سالن هنگام ضبط برنامه ها گفت: پیش از این برنامه های «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» با حضور مردم و در سالن ها پخش می شدند اما «کوی نشاط» دیگر برنامه طنز این شبکه از ابتدا به شکل استودیویی طراحی شده بود زیرا برنامه مبتنی بر موقعیت هایی است که هنرمندان با استفاده از تخیل خود فضای نمایشی را رقم می زنند. البته ما برنامه ریزی هایی داریم که در سال آینده برنامه ها به شکل دیگری اجرا شود و بتوانیم حضور مردم را هم داشته باشیم. برنامه «جمعه ایرانی» چنین فضایی را تجربه کرده بود و به بلوغی رسید که توانست چنین موقعیتی را فراهم کند و حالا باید اجازه داد دیگر برنامه ها هم در زمان مناسب این فضا را ایجاد کنند.

«رادیو جمعه» از نظر کیفی ارتقا پیدا کرده است

احمدپور در ادامه درباره برنامه های طنز این شبکه مثل «رادیو جمعه» و «کوی نشاط» عنوان کرد: «رادیو جمعه» که جایگزین برنامه «جمعه ایرانی» شد در این چند وقت فضایی رو به رشد داشته و اخیرا بسیار بهتر شده است. برنامه «کوی نشاط» هم از نظر کیفی ارتقا پیدا کرده است با این حال ما باید هر برنامه جدیدی را که شروع می کنیم یک دوره زمانی در اختیار داشته باشیم تا این برنامه ها به سطح کیفی خوبی برسند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این شبکه که مورد استقبال قرار می گیرد، یادآور شد: برنامه های «خانواده»، «شناسا»، «نمودار» و «کافه هنر» از جمله برنامه های خوب ما هستند. همچنین گزارش ـ مستندهایی داریم که برای آنها زحمت های زیادی کشیده می شود. ما هنرمندان پیشکسوتی از جمله منوچهر آذری، عباس محبی و... داریم که سال ها کار کرده اند اما باید به جوانان و ایده های جدید هم فرصت داده شود تا خود را بروز دهند.

هر زمان عوامل «جمعه ایرانی» بخواهند، می توانند به رادیو بازگردند

احمدپور درباره همکاری با عوامل «جمعه ایرانی» که اکنون در شبکه های اینترنتی فعالیت دارند، اظهار کرد: هر لحظه که این دوستان اراده کنند به رادیو بازگردند من هم استقبال می کنم چراکه رادیو ایران خانه آنهاست. با این حال باید این را در نظر داشته باشیم که با تغییر روسا چارچوب ها هم تغییر پیدا می کند و اکنون چارچوب هایی در حوزه موسیقی وجود دارد که باید به آنها احترام گذاشت. در هر مجموعه رسانه ای اصولی وجود دارد که باید بر طبق آنها پیش رفت. آنچنان که پیش از این گفته شده است درخصوص برنامه «جمعه ایرانی» مهمترین مساله موسیقی بود، سازمان صدا و سیما در دوره جدید چارچوب هایی در حوزه موسیقی داشت که دوستان باید آن را رعایت می کردند و گرنه خود من با سعید توکل تهیه کننده برنامه رفاقتی ۱۸ ساله دارم.

جهت گیری برنامه های رادیو ایران به سمت موضوع محیط زیست و درختکاری

وی درباره پخش نشدن «رادیو جمعه» در ایام نوروز نیز اظهار کرد: پخش برنامه های «جمعه ایرانی» و «کوی نشاط» در ایام نوروز به این صورت بود که هر سال یکی از این تیم ها برنامه داشتند و امسال عوامل برنامه «کوی نشاط» از آمادگی بیشتری نسبت به برنامه «رادیو جمعه» که جایگزین «جمعه ایرانی» شد، برخوردار بودند.

در ادامه این جلسه وی درباره برگزاری «جشن رویش» و جزئیات آن توضیح داد: کارگروه «جشن رویش» با ریاست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما تشکیل شد و نمایندگانی از شبکه های رادیو و تلویزیونی در این کارگروه حضور دارند. در این کارگروه مسئولانی از سازمان محیط زیست نیز حضور دارند و با همکاری آنها برنامه هایی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست ساخته می شود. در رادیو ایران نیز همزمان با روز درختکاری برنامه های به سمت محیط زیست سوق پیدا کردند.

در این نشست یدالله گودرزی مدیر گروه اندیشه و فرهنگ رادیو ایران با اشاره به برنامه های نوروزی این شبکه عنوان کرد: ما برنامه روتین «کافه هنر» را در ایام نوروز هم داریم و گفتگوهایی با هنرمندان مختلف در این برنامه انجام شده است. همچنین خوانش اشعار بهاری، گزارشی از نوروز در کشورهای فارسی زبان، اطلاع رسانی درباره وضعیت راه ها و... از جمله رویکردهای برنامه های ما در ایام نوروز است.

برنامه‌های نوروزی گروه های مختلف رادیو ایران

شهرام ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد نیز توضیح داد: ما تنها شبکه ای هستیم که هر روز برنامه های با موضوع محیط زیستی داریم. سه برنامه هم با موضوع درختکاری و جشن رویش داریم. همچنین چند مراسم درختکاری داریم از جمله روز شنبه ۱۵ اسفند گروهی در بوستان یاس، دوشنبه ۱۷ اسفند ماه گروهی در بوستان گفتگو و ۱۹ اسفند ماه گروهی در بوستان پردیسان برای انجام درختکاری مستقر می شوند.

حمیدرضا افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات نیز در این نشست با اشاره به برنامه های نوروزی این گروه توضیح داد: گروه ورزش و تفریحات امسال به رادیو ایران اضافه شد و همزمان با شهریور ماه کار خود را آغاز کرد. ما در ایام محرم و صفر سعی کردیم برنامه های طنز این شبکه را طراحی کنیم و طراحی دوباره ای برای بخشی از برنامه های طنز نیز در ایام نوروز انجام شد.

در ادامه این نشست غلامرضا بحیرایی مدیر گروه ایران و جامعه نیز با اشاره به برنامه عصرگاهی این گروه در ایام نوروز عنوان کرد: برنامه زنده عصرگاهی ما به عنوان «خوش به حال روزگار» هر روز روی آنتن می رود که حجم زیادی از کار اطلاع رسانی در این ایام را به خود اختصاص داده است.

در پایان این نشست غلامحسین طالبی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی رادیو ایران با ارائه آماری از برنامه های تولید شده در ایام نوروز عنوان کرد: ما حدود ۱۱ هزار و ۸۴۰ دقیقه برنامه ویژه نوروز تدارک دیده ایم که از این میان ۴ هزار و ۱۰ دقیقه یعنی حدود ۳۴ درصد از برنامه های زنده و ۴۱ درصد از برنامه ها تولیدی هستند، ۲۵ درصد از برنامه ها نیز تامینی هستند که از آرشیو ۷۰ ساله رادیو بهره گرفته شده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: