کد خبر: ۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی تأکید کرد ایران تن به مذاکره مجدد بر سر برجام نخواهد داد و به رئیس‌جمهوری که به امضای خود پایبند نیست، اعتماد نمی‌کند.

به گزارش قلم نیوز- "محمدجواد ظریف" امروز (جمعه) در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ  ضمن رد احتمال مذاکره مجدد با دولت آمریکا بر سر برجام، تصریح کرد: «ما 13 سال [برای دستیابی به توافق وین] مذاکره کردیم و آمریکا نیز در این مذاکرات حضور داشت. اکنون چرا باید دوباره با رئیس‌جمهور ترامپ که مشخص نیست به امضای خود پایبند بماند، اعتماد کنیم؟»

وی در این مصاحبه اقدامات همیشگی واشنگتن برای تضعیف ایران را ناشی از «عقده‌های روانی» دانست و تأکید کرد هرگونه اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه ایران به مثابه اقدام به خودکشی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه همان گروهی که پشت جنگ عراق بودند اکنون قصد دارند جنگی مشابه را علیه ایران آغاز کنند، اظهار داشت: «من نمی‌گویم دولت ترامپ، بلکه می‌گویم افرادی در داخل دولت ترامپ تلاش می‌کنند تا سناریویی مشابه را رقم بزنند و معتقدم که آنها شکست خواهند خورد. من امیدوارم عقلانیت نسبی بر آنها حاکم شود اما در عین حال هشدار می‌دهم که هرکسی در جنگ علیه ایران شرکت کند، اقدام به خودکشی کرده است.»

گفتنی است، وزیر امور خاجه کشورمان صبح امروز (جمعه) برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت، به آلمان سفر کرده است. در این کنفرانس بیش از 40 نفر از وزرای دفاع و وزرای امور خارجه کشورهای مختلف از جمله آلمان، روسیه، پاکستان و ... حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: