کد خبر: ۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
چین به خریداران طلا پیوسته و ذخایر طلای خود را برای دومین ماه پیاپی افزایش داد و به ۱۸۹۲ تن رساند‌.
به گزارش قلم نیوز- پکن به خرید جهانی طلا پیوست و ذخایر طلای خود را برای دومین ماه پیاپی افزایش داد و به 59.94 میلیون اونس (1892 تن) رساند‌. چین قبلاً در مورد دارایی‌های طلایش ساکت بود. بسیاری کشورها در حال روی گردانی از دلار هستند. 

ذخایر داخلی طلای چین 0.38 میلیون اونس (تقریبا 12 تن) در پایان ژانویه نسبت به 59.56 میلیون اونس پایان دسامبر 2018 افزایش یافت. ارزش دارایی‌های این کشور از این فلز گران‌بها  به 79.319  میلیارد دلار آمریکا رسید و بیش از 3 میلیارد دلار در مقایسه با اواخر سال گذشته افزایش یافت. 

قبل از دسامبر، بانک مرکزی چین هیچ افزایشی در ذخایر طلا برای بیش از دوسال نشان نداده بود و ارقام رسمی از اکتبر 2016 تا نوامبر 2018 تغییری نکرده بودند و 59.24 میلیون اونس را نشان می دادند. 

قیمت طلا افزایش یافت و به 1315.20 دلار در هر اونس در روز سه شنبه رسید. 

در همین حین، ذخایر ارز خارجی چین 15.2 میلیارد دلار در ژانویه بالا رفت و به 3.88 تریلیون دلار رسید که تقریباً 6 میلیارد دلار بیشتر از پیش بینی اقتصاددان ها بود. این افزایش از آنجا ناشی می‌شود که ارزش یوان به بالاترین حد در برابر دلار طی شش ماه رسید، دلیل آن هم امید به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا بود.
 

طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، مقدار طلای اضافه شده توسط بانک های مرکزی جهان به خزانه شان در 2018 دومین رکورد  سالانه را  
ثبت کرد. کشورها 651.5 تن طلا در سال گذشته خریدند و حالا حدود 34000 تن طلا دارند. روسیه در تلاش برای کاهش وابستگی به دلار سردمدار خرید طلا بود و خریداران ترکیه، قرقیزستان، هند، عراق، لهستان و مجارستان پس از آن قرار داشتند. 

چین همچنین سعی می‌کند ذخایرش را به دور از دلار متنوع کند. رویدادهای مختلف در سیاست های جهان مثل جنگ تجاری با آمریکا باعث شده چین به خرید طلا به عنوان یک سرمایه ایمن روی آورد. 

در ژانویه، چین در رتبه شش بزرگترین دارندگان فلز زرد پس از روسیه قرار گرفت. روسیه با 67.6 میلیون اونس طلا در رتبه پنجم قرار دارد و پیش از آن آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا هستند. 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: