کد خبر: ۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
با انجام موفقيت آميز تست گرم آغاز شد؛
امروز با انجام موفقيت آميز حركت قطار و تست های نهايی فنی در طول مسير، خط مترو فرودگاه مهرآباد آماده افتتاح شد.
شمارش معكوس بهره برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد

با اتمام نصب تجهيزات برق رساني ريل، قطار، پله هاي برقي روشنايي، گيت ها و ... خط مترو فرودگاه مهرآباد،تست گرم این مسیر دو كیلومتری امروز صبح با حضور مهندس هابيل درويشي مديرعامل و ديگر مسئولان و عوامل فني اين شركت و مسئولان شركت بهره برداري مترو تهران و حومه با موفقيت انجام شد و با حركت قطار اين خط به طور رسمي آماده بهره برداري شد.

مطابق با استانداردهاي صنعت مترو، مرحله تست گرم به منزله تأييد نهايي براي مسافرگيري و خدمات رساني است.

خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود 2 كیلومتر، از مسیر خط 4 مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب دارد.

اين خط با 4 ايستگاه شامل ايستگاه بيمه، ايستگاه شماره يك فرودگاه، ايستگاه شماره دو فرودگاه و ايستگاه شماره سه فرودگاه، امكان دسترسي آسان شهروندان را به ترمينالهاي فرودگاه مهرآباد و ناوگان مترو تهران و حومه برقرار خواهد كرد.

این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

پیش بینی می‌شود از طریق این خط روزانه حدود70 هزار سفر و جابجايي انجام پذيرد.

قطارهاي اين خط كه توسط شركت واگن سازي تهران توليد و ساخته شده است، يكشنبه هفته جاري طي مراسمي تحويل شركت مترو تهران شد.

با بهره برداري از خط مترو فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاه های متروی تهران به 100 ایستگاه افزایش می یابد و تهران در باشگاه 30 كلان شهر جهان كه دارای بیش از 100 ایستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت.

مراسم رسمي بهره برداري از اين خط مترو هفته پاياني ماه جاري برگزار خواهد شد.

ناوگان مترو تهران پیش از این از طریق خط سه به ایستگاه راه آهن كشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آینده نیز فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) از طریق مسیر خط مترو تهران- پرند به مترو پایتخت متصل شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: