کد خبر: ۱۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: باید در شوراهای گفت‌وگوی اقتصاد، حوزه فرهنگ و هنر را بیشتر درگیر کنیم تا اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.

به گزارش قلم نیوز- سید "عباس صالحی" امشب (پنجشنبه شب) در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌های استان کرمان با بیان اینکه 3 میلیون نفر از دانش‌آموختگان حوزه هنر بعد از انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند، اظهار داشت: در بازار کار هم  چنین فضایی را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه باید کمک کرد تا فضای شاغلان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در فضای فرهنگ و هنر برای معیشت و گردش اقتصادی در این حیطه آماده تر باشد، افزود: متاسفانه مشکل این بود که فضای فرهنگ و هنر را به عنوان شغلی که تولید داشته باشد شناخته نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قدم اول توانستیم حوزه فرهنگ و هنر را در حیطه حوزه‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق را باید جدی گرفت و نباید انتظار داشت که این فضا فقط با حمایت حرکت کند، بلکه باید حرکت خلاق و تازه در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم و نباید نگاه ما تنها به حمایت دولت باشد، افزود: باید در شوراهای گفت‌وگوی اقتصاد، حوزه فرهنگ و هنر را بیشتر درگیر کنیم تا اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.

صالحی با عنوان اینکه 2.5 درصد بودجه عمومی کشور به فرهنگ، تربیت بدنی و ورزش اختصاص دارد، بیان کرد: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سهم 15 درصد است و تخصیص که از ناحیه یارانه مطبوعات به ما داده‌اند امسال 41 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه 800 میلیارد تومان بودجه در تفاهم‌نامه‌های استانی داریم که قدمی برای اجرای بخشی از فعالیت‌های فرهنگی است، عنوان کرد: 30 هزار بیمه شده در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همه مراجعات در حوزه وزارت ارشاد را سامانه‌ای کردیم و تا دو ماه آینده همه به پنجره واحد تبدیل می‌شوند، گفت: دستورالعمل وزارت این بوده که پرداخت یارانه‌ها با شفافیت عرضه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا همه حمایت‌های وزارت ارشاد را در سایت بیاوریم که عملا بتوانیم ناظرهای بیرونی داشته باشیم، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم برای سال آینده مشکلات کاغذ حل شود و پیشنهاد اینکه به نحوی استان‌ها با حوزه فضای کاغذ درگیر شوند را بررسی می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: