کد خبر: ۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
رحمانی مطرح کرد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با مدیران برندهای برتر کشور، گفت: تولید کار مقدسی است ولی این تقدس در کشور جا نیفتاده و در جبران این نقیصه لازم است فرهنگ به کمک تولید برسد تا تولیدکنندگان به نرمی از گردنه تحریم عبور کنند.

به گزارش قلم نیوز- "رضا رحمانی" در گردهمایی برترین‌های کشور که وزیر اسبق صنعت نیز در آن حضور داشت با اشاره به نکته کلیدی رشد صنعتی، اظهار داشت: فناوری و صادرات دو بال شکوفایی صنعت هستند که باید هر دو بال را فعال نگه داریم تا سقوط نکنیم.

وزیر صنعت با اشاره به بازدیدهای استانی خود از کارخانجات تولیدی، افزود: وقتی توسعه واحدهای برند برتر کشور را در استان‌ها می‌بینیم به آینده صنعت امیدوار می‌شویم.

رحمانی با تاکید بر اهمیت بخش‌خصوصی در توسعه متوازن صنعتی و خطرات تحریم، بیان کرد: الزامات عبور از تحریم باور بخش خصوصی است و ما این باور را در وزارت صنعت نهادینه می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی را سربازان و سرداران جبهه جنگ اقتصادی برشمرد و خطاب به مدیران واحدهای تولیدی حاضر در نشست، گفت: اولویت اول ما در کشور حفظ وضع موجود واحدهای صنعتی است و هرکس در هر جایگاهی به این امر مهم لطمه بزند از ما نیست.

رحمانی در جمع مدیران واحدهای صادرات محور، افزود: ما درصددیم از فرصت صادراتی ۱۵ کشور همسایه برای افزایش صادرات استفاده کنیم و در این راستا در مذاکرات بین‌المللی با سفرای این کشورها، تسهیل روابط تجار را با کشورهای همسایه در برنامه داریم و این موضوع دغدغه جدی و مشترک ما و بخش خصوصی است.

وی در این راستا به مذاکرات اخیر خود با سفیر قطر اشاره کرد و گفت: درباره تامین مایحتاج تدارک جام جهانی مذاکراتی با قطری‌ها داشتیم که هیاتی تجاری برای پوشش این امر تجاری به این کشور اعزام می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: تصمیم داریم از وزرای قبلی که سال‌ها دارای تجربه هستند و افراد شاخص و شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در راهبری پروژه‌های بزرگ بین‌المللی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی، فرصت افغانستان و عراق را جدی بگیرند و هرجا حضور دولت لازم شد ما این تسهیل‌گری دوجانبه را برای تجار فراهم می‌کنیم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه جنس کار من حمایت از تولید است و این ماموریت وزارتی را در جلسات مهم تصمیم‌گیری به نیکی و به نمایندگی از تولیدکنندگان انجام می‌دهم، گفت: تولید کار مقدسی است ولی این تقدس در کشور جا نیفتاده و در جبران این نقیصه لازم است فرهنگ به کمک تولید برسد تا تولیدکنندگان به نرمی از گردنه تحریم عبور کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: