کد خبر: ۱۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری؛
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گفت: دولت دوازدهم برای رونق اشتغال روستایی ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت کرده و هم‌چنین توجه ویژه‌ای برای بیمه روستایی داشته است.

به گزارش قلم نیوز- "محمد امید" عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در سالن اجتماعات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: قم از استان‌های پیشرو و مطلوب کشور در زمینه جذب منابع برای رونق اشتغال در روستاها و مناطق محروم به شمار می‌رود و در این زمینه عملکرد خوبی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه برای رونق اشتغال در روستاهای استان قم ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: با توجه به عملکرد خوب این استان در زمینه جذب منابع تاکنون ۱۰۲ میلیارد تومان از اعتبار جذب و مابقی طبق طرح‌هایی به بانک‌ها داده می‌شود همچنین مشوق‌هایی هم برای بحث سرمایه‌گذاری هم داده خواهد شد.

برخورداری ۳۸ هزار روستای کشور از نعمت برق

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه صحبت‌های خود به رونق و توسعه روستاها بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرده و بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در روستاهای کشور کارهای بزرگ و زیربنایی خوبی انجام شد و روستاهای کشور توسعه یافت.

وی افزود: مراکز آماری دنیا هم معتقد به پیشرفت روستاهای کشور بعد از پیروزی انقلاب هستند و آمارهایی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در روستاها ارائه می‌کنند.

امید افزود: ۳۸ هزار روستای کشور بعد از انقلاب اسلامی به طور ۱۰۰ درصد از نعمت برق برخوردار شدند هم‌چنین ۹۳ درصد از روستاها از آب آشامیدنی سالم و ۸۵ درصد راه آسفالت و ۷۰ درصد از جمعیت روستایی کشور از طرح‌های هادی بهره‌مند شدند.

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت دوازدهم برای حمایت از رونق اشتغال و توسعه روستاها برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است، اظهار داشت: دولت دوازدهم برای رونق اشتغال روستایی ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت کرده و هم‌چنین توجه ویژه‌ای برای بیمه روستایی داشته است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته ۱۳ درصد به مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش و به توانمندسازی و اشتغال آنها هم توجه شده است.

امید با اشاره به با اشاره به نرخ بیکاری در روستاهای استان قم، افزود: ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در روستاهای قم بیکار هستند و مسئولان استان برای رفع بیکاری و رونق تولید و اشتغال طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را اجرا کردند.

به گفته وی، درخواست‌های مسئولان اجرایی این استان در نشست‌هایی که در این سفر داشتم پیگیری و به کارگروه ملی برای بررسی ابلاغ می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: