کد خبر: ۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سازمان ملل متحد هشدار داده است که تقریباً دو سوم کودکان در سراسر جهان دسترسی به خدمات عمومی و مزایای نقدی ندارند که این مورد منجر به بدتر شدن چرخه فقر خواهد شد.

به گزارش قلم نیوز- بر اساس گزارش مشترک سازمان بین المللی کار و صندوق کودکان سازمان ملل متحد، در حال حاضر یک پنجم کودکان در فقر شدید و تقریباً نیمی از آنان در فقر متوسط زندگی می‌کنند.

سازمان ملل متحد خواستار گسترش سریع خدمات به کودکان و خانواده است و می‌گوید که این خدمات نقش مهمی در شکستن چرخه فقر و آسیب‌پذیری دارد و می‌تواند به طور قابل توجهی فقر را کاهش دهد.

"ایزابل اورتیز" مدیر بخش خدمات اجتماعی سازمان بین‌المللی کار، گفت: کاهش فقر کودکان می‌تواند در یک شب با حمایت اجتماعی مناسب کاهش یابد و بهبود زندگی کودکان از مهم‌ترین اولویت‌های سیاسی و اجتماعی است که با مشارکت اجتماعی حتی در فقیرترین کشورها امکان‌پذیر خواهد بود.

سیستم‌های رفاهی اجتماعی با درصدهای مختلف برای کودکان در سراسر جهان وجود دارد. این رقم در آسیا ۲۸ درصد و در آفریقا ۱۶ درصد است. در اروپا و آسیای مرکزی ۸۷ درصد و در ایالات متحده و کانادا ۶۶ درصد کودکان تحت پوشش هستند.

اورتیز در ادامه افزود: به طور متوسط ۱۳۹ کشور بررسی شده در این گزارش تنها ۱.۱ درصد از ثروت کشورشان را در زمینه رفاه کودکان با سن کمتر از ۱۴ سال صرف می‌کنند.

در این گزارش از دولت‌ها خواسته شده تا خدمات عمومی را بهبود بخشند.

دیوید استوارت، مدیر اداره مبارزه با فقر و حمایت از کودکان در یونیسف گفت: در حالی که پرداخت‌های نقدی جهت حمایت‌های اجتماعی برای کودکان ضروری است، اما نباید به تنهایی ارائه و باید با دیگر خدمات ترکیب شوند.

گزارش سازمان ملل متحد نشان داد که پوشش سلامت جهانی نباید به عنوان امتیاز برای کشورهای ثروتمند محسوب شود و اشاره کرد که تعدادی از کشورهای در حال توسعه از جمله آرژانتین، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی دستاوردهای بزرگی در برنامه‌های رفاه اجتماعی داشته‌اند.

اعضای سازمان ملل متحد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ که شامل ریشه کنی فقر است تلاش می‌کنند. اما این سازمان در بسیاری از کشورها با برنامه‌های حمایت اجتماعی کودکان با پوشش محدود و مزایای نامناسب مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: