کد خبر: ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور یکسان سازی اطلاعات بین همه سازمان ها و تشکل های معدنی از نیازهای این حوزه محسوب می شود و شناخت و افزایش ظرفیت ها از دیگر موارد مهم در حوزه معدن و صنایع معدنی است.
به گزارش قلم نیوز- "اردشیر سعد محمدی" در نشست فعال سازی و توسعه معادن کوچک، محور توسعه اقتصادی، اظهار داشت: اکنون از مجموع 10 هزار معدن ایران تعداد چهار هزار معدن غیر فعال است و از مجموع باقیمانده تعداد 500 معدن بزرگ مقیاس محسوب می شوند و بقیه کوچک و متوسط هستند.

وی بر لزوم تدوین ساختار مورد نیاز بخش معدن برای 10 سال آینده تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد با نگرشی جدید از طریق سلسله مراتب، جهت گیری و سیاستگذاری ها را بهبود بخشید.

به گفته معاون ایمیدرو، بخش معادن نیازمند ایجاد تیم های بازرگانی حرفه ای است، زیرا بسیاری از معادن کوچک در فروش، بازاریابی و عرضه، مشکل دارند و ایجاد تیم کارشناسی می تواند به آنها کمک و مسیر مشخصی را در کشور ایجاد کند.

به اعتقاد وی، خروجی این تیم ها برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در سیاستگذاری های کشور نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سعد محمدی، ضرورت ایجاد "کلینیک درمانی معدنی" را بیان کرد و گفت: بسیاری از معادن کوچک با چالش هایی روبرو می شوند که تیم های یاد شده از لحاظ ساختار فنی می توانند کمک های علمی- فنی به آنها ارائه دهند تا شرایط بهتری را نسبت به گذشته داشته باشند.

وی یادآور شد: ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور یکسان سازی اطلاعات بین همه سازمان ها و تشکل های معدنی از نیازهای این حوزه محسوب می شود و شناخت و افزایش ظرفیت ها از دیگر موارد مهم در حوزه معدن و صنایع معدنی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: