کد خبر: ۱۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
جانشین فرمانده ناجا:
به عنوان مثال در بعضی از خورهایی که اسکله رسمی نیستند اما طبیعت آنجا و شکل سواحل طوری است که شناورهای کوچک می‌توانند بیایند و پهلو بگیرند که در این فضاها نیز باید مراقبت‌های لازم انجام بگیرد.

سردار ایوب سلیمانی درباره اینکه آیا اسکله‌های غیرقانونی و مخفیانه‌ای برای قاچاق در کشور فعال است یا خیر، گفت: ما در کشور اسکله‌های به نام اسکله قاچاق نداریم و این‌طور نیست که اسکله‌ای مخفی باشد و از کسی پوشیده باشد، اما در بعضی جاها مبادی رسمی وجود دارد و گمرک و … مستقر هستند، اما در جاهای دیگر مانند برخی روستاها اسکله‌های محلی وجود دارد که ما معتقدیم در این محل‌ها نیز باید مسئولان حضور داشته باشند و نسبت به کنترل این فضاها اقدام کنند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: به عنوان مثال در بعضی از خورهایی که اسکله رسمی نیستند اما طبیعت آنجا و شکل سواحل طوری است که شناورهای کوچک می‌توانند بیایند و پهلو بگیرند که در این فضاها نیز باید مراقبت‌های لازم انجام بگیرد.

سلیمانی درباره اینکه آیا در حال حاضر این نظارت‌ها برای مبارزه با قاچاق انجام شده یا خیر، خاطرنشان کرد: مرزهای آبی و خاکی ما طولانی و چند هزار کیلومتراست. نمی‌شود که در تمام مرزهای خاکی و آبی آدم بچینیم و کنترل کنیم، ما می‌گوئیم به صورت فیزیکی چنین امکانی وجود ندارد بلکه باید تجهیزات و امکاناتی باشد که به کمک آن بتوان به صورت الکترونیکی اقدام به نظارت کرد، گفت: مثلاً با گذاشتن ردیاب روی شناورها یا کنترل ترددها می‌توان تشخیص داد که هر شناورها از کجا آمده، به کجا می‌رود و در کجا توقف می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به اینکه آیا اعتبارات مورد نیاز برای این امر محقق شده است، به ایسنا گفت: برخی به مشکلات کشور باز می‌گردد و ما هم نمی‌گوییم که باید تمام این موارد یک شبه انجام شود، اما اگر کمک‌هایی به ما بشود قطعاً مؤثر خواهد بود، چراکه قاچاق پدیده‌ای پیچیده است که مبارزه با آن نیازمند تعامل و حضور دستگاه‌های مختلف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: