کد خبر: ۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
روحانی مطرح کرد؛
رییس جمهوری، گفت: باید شاهد وحدت و‌ اتحاد بیشتر در گروه‌ها و جناح‌های مختلف باشیم تا همه احساس کنند که در شرایط جنگ هستیم‌.

به گزارش قلم نیوز- حجت الاسلام "حسن روحانی" حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه باید از ملت هوشیار و فهیم و زمان شناس ایران عزیز تشکر کنیم افزود: همه مردم و اقشار مختلف در شهرهای سراسر کشور به خیابان آمدند و پیامی که به جهانیان دادند بسیار مهم بود.

وی گفت: مهمترین محور این پیام آن است که آنچه چهل سال پیش این ملت برای حاکمیت ملی انجام داد مورد تایید این مردم است و ملت هرگز نمی خواهد که حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را روزی تحویل حاکمیت تجاوزگران خارجی دهد.

رئیس جمهور افزود: این بزرگترین حقیقت انقلاب ما بود که در انقلاب مردم ما تصمیم گرفتند کشور توسط خود مردم اداره شود و پای صندوق آراء بیایند تا رای دهند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه هویت ملی ما همیشه با فرهنگ اسلامی گره خورده است گفت : ایران درطول هزار و ۴۰۰ پیش تاکنون هویت ملی اش با هویت دینی و ایمانی اش گره خورده است.

برای عزت، استقلال و حیثیت کشور می ایستیم 
روحانی تاکید کرد: ما برای عزت، استقلال و حیثیت کشورمان خواهیم ایستاد و حاضر به تسلیم شدن در برابر دشمن نیستیم.

وی افزود: تسلیم شدن در برابر دشمن پایانی ندارد و اگر ما در برابر آنها در همان قدم اول تسلیم شدیم دیگر تا آخر ناچار به تسلیم شدن می شویم و کشور، عزت، استقلال و هویت مان را دیگر واگذار کردیم اما اگر بخواهیم بایستیم باید از ابتدا بایستیم و مردم ما هم این تصمیم را گرفته اند که در برابر تعدی، تجاوز و تحمیل ایستادگی کنند.

رئیس جمهور گفت: البته اگر کسی می خواهد در موضوع خاصی با ما حرف بزند و گفتگو کند در صورتیکه به حرمت کشور ما و قوانین بین المللی احترام بگذارد ما همیشه اهل گفتگو، کلام، منطق و مجادله احسن هستیم اما تحمیل، زور و فساد و زیر پا گذاشتن حقوق ملی را هرگز نخواهیم پذیرفت.  

روحانی با بیان اینکه بخشی از جلسه امروز دولت از ابتدا در این باره گذشت که چگونه باید از مردم به دلیل حضور باشکوهشان قدردانی کرد، گفت : البته مردم برای وظیفه دینی، ملی و انقلابی به صحنه می آیند و هر زمانی که نیاز به فداکاری برای کشور باشد، باز هم خواهند آمد در عین حال ما هم باید در برابر خداوند شاکر و در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

به پاس حضور مردم باید خدماتمان را افزایش دهیم
رئیس جمهور گفت: ما در برابر مردم وظیفه خاصی داریم و باید در پیشگاه خداوند شکرگزار این نعمت و در قبال حضور و فداکاری ملت پاسخگو باشیم.

روحانی افزود: پاسخگویی نیز به این است که خدماتمان را در قبال مردم افزایش دهیم و تلاش هایمان را برای رفع مشکلاتشان بیشتر کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز تقریبا با تک تک وزرا و مسئولان در این باره گفتگو کردیم که چگونه در بخش خودشان باید در ماه ها و سال آینده رفاه و خدمات جدیدی برای مردم ایجاد کنند، راهکارهای جدیدی برای حل مسایل ارایه دهند و در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر حرکت کنند و هر یک از وزرا و مسئولان به رغم فشارهای دشمن، قدمی فراتر برای خدمات رسانی به مردم بردارند.

روحانی افزود: همچنین در این باره گفتگو کردیم که برای زندگی روزمره مردم و مشکلاتی که کم و بیش وجود دارد چگونه می توانیم مشکلات را کاهش دهیم و همه وقت جلسه امروز هیئت دولت صرف گفتگو درباره پاسخگویی مثبت به حضور و فداکاری مردم شد.

مسئولان باید پاسخ مثبتی به حضور با شکوه مردم در ۲۲ بهمن دهند 
وی افزود: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیروزی ملت را در برابر فشار قدرت هایی که نسبت به ملت ما همیشه کینه توزی داشته اند و امروز این کینه توزی بیشتر شده است، به خوبی نشان دادند.

رئیس جمهور گفت: از همه وزرا و مسئولان و استانداران و همچنین مدیران همه دستگاه های اجرایی و غیراجرایی کشور خواهش می کنم که به این حضور مردم پاسخ مثبت دهند و تلاش کنیم تا معضلات و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد حل شود و یا کاهش یابد.

روحانی افزود: البته ما برای موضوعات منطقه و جهان نیز مسئولیت هایی بر دوش داشته ایم که باید انجام دهیم.

وی به امنیت امروز منطقه اشاره کرد و گفت: در همین هفته شاهد برگزاری اجلاسی سه جانبه بین ایران، ترکیه و روسیه با محوریت مسائل منطقه به ویژه موضوع سوریه خواهیم بود که نشان می دهد ملت و دولت و مسئولین کشورمان در کنار حفاظت از حقوق ملی در راستای ایجاد ثبات و امنیت منطقه نیز تلاش می کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم از امروز به بعد شاهد وحدت و اتحاد بیشتر در کشورمان باشیم، در زمان حرف زدن درباره یکدیگر همه جناح ها و گروه های مختلف باید احساس کنند که در شرایط جنگ هستیم و در این شرایط اگر گروهی بیرون میدان بایستد و به کسانی که در خط مقدم هستند، طعنه زند خلاف مروت و وظیفه ملی و شرعی است.

روحانی گفت: امروز دولت و وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت جهاد و کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت ما در خط مقدم مبارزه هستند و به عبارتی وقتی دشمن نفت و محصولات دیگر کشور را تحریم می کند و روابط بانکی ما را تحت فشار قرار می دهد، خط مقدم این جهاد و مبارزه معلوم می شود.

وی با بیان اینکه دولت می داند که امروز در خط مقدم مبارزه است، خاطرنشان کرد: این احساس وظیفه در دولت وجود دارد اما بدون کمک و حمایت مردم حتما ناموفق خواهد بود لذا دولت یقین دارد که با حمایت و اتحاد مردم صد در صد در برابر دشمن موفق بوده و از مشکلات عبور می کنیم.

رئیس جمهور گفت: انشاالله ماه ها و سالهای آینده روزهای بهتری را برای ملت مان در سایه تلاش و وحدت پیش بینی می کنیم.

توطئه های آمریکا تاثیری بر مردم ما ندارد
روحانی گفت: پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این بود که توطئه های قدرت های بزرگ بویژه آمریکا نمی تواند در آنها تاثیرگذار باشد.  

وی افزود: در طول انقلاب و دفاع مقدس همه جا این غیرت دینی و عشق به وطن در کنار هم قرار گرفت و ما را به موفقیت و پیروزی رساند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایستادگی در راه و مسیری را که ملت ما به درستی ۴۰ سال پیش انتخاب کرد ادامه خواهیم داد.  

روحانی گفت: دومین پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این بود که توطئه های قدرت های بزرگ بویژه آمریکا نمی تواند در مردم ما تاثیرگذار باشد.  

رئیس جمهور افزود: آنها در طول یکسال گذشته بطور مداوم تلاش کردند تا مردم را نگران، پریشان و مایوس کنند.  

روحانی گفت: البته فشارهایی به مردم وارد کردند اما طبیعی است وقتی جنگی بر مردم تحمیل شود آن جنگ خود به خود مجروح هم دارد و جنگ مشکلاتی ایجاد می کند.  

وی افزود: در جنگ تحمیلی هم ما ۸ سال ایستادگی کردیم اما در عین حال شهید، مجروح و جانباز هم دادیم.  

رئیس جمهور گفت: این طبیعت جنگ است اما در عین حال ما کشور، عزت، استقلال و تمامیت ارضی مان را حفظ کردیم.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: