کد خبر: ۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:
شرکت انتقال گاز ایران با همکاری گروه پژوهش روغن پژوهشگاه صنعت نفت موفق به بومی‌سازی روغن کمپرسور هوای Ingersoll-Rand شد.

به گزارش قلم نیوز- "سعید توکلی" با بیان اینکه این شرکت با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همواره در مسیر خودکفایی گام برداشته است، اظهار داشت: با توجه به بروز مشکلات و محدودیت‌ها در تامین روغن کمپرسورهای هوا از منابع خارجی، تصمیم گرفتیم با تکیه بر توان داخلی، این نوع روغن را بومی‌سازی کنیم. 

وی افزود: کمپرسور هوای Ingersoll-Rand از نوع روتاری اسکرو است که از یک روغن تجاری به نام SSR Ultra Coolant برای روان‌کاری و خنک‌کاری در آن استفاده می‌شود. این روغن از دسته روغن‌های سنتزی خاص است که می‌تواند روان‌کاری در شرایط سخت و دمای بالا را به خوبی انجام دهد و دارای خصوصیات شاخصی نظیر قدرت سریع آزادسازی هوا، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و ایجاد رسوب است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، ادامه داد: شرکت انتقال گاز ایران، سنتز و بومی‌سازی روغن کمپرسور هوای Ingersoll-Rand را در قراردادی پژوهشی به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار کرد که با شناسایی و بررسی‌های طیف‌سنجی انجام شده، همه روغن‌های پایه مورد نیاز روغن کمپرسور سنتز و فرآیند فرمولاسیون با استفاده از افزودنی‌های خاص با موفقیت انجام شد.

توکلی اظهار کرد: پس از کسب دانش فنی سنتز روغن کمپرسور هوا و تایید آن از سوی شرکت انتقال گاز ایران، ۱۵۰ لیتر نمونه روغن کمپرسور فرموله شده برای آزمون کاربردی و میدانی تهیه و این آزمون در یکی از کمپرسورهای هوای شرکت انتقال گاز ایران با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، تاکید کرد: پایداری بالای اکسیداسیون روغن، کارکرد روغن در دمای پایین‌تر کمپرسور و تولید روغن با قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه روغن‌های تجاری از جمله مزیت‌های روغن فرموله شده از سوی پژوهشگاه است. 

منبع: شانا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: