کد خبر: ۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مناطق ۱۱ و ۱۲ فرصت مناسبی برای پیشبرد بازآفرینی شهری هستند، گفت: با اجرای پروژه‌هایی همچون احداث بوتیک هتل می‌توان موضوع گردشگری شب تهران را نیز در مناطق ۱۱ و ۱۲ دنبال کرد.

به گزارش قلم نیوز- "علی اصغر مونسان" در مراسم افتتاح نخستین بوتیک هتل کشور در شهر تهران، اظهار داشت: خوشحالم که یک پروژه متفاوت یعنی بوتیک هتل امروز در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده که در آن مولفه‌هایی از هنر زیبای معماری به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: قطعاً یکی از بهترین راه‌های بازآفرینی شهری می‌تواند تبدیل ساختمان‌های تاریخی به چنین مجموعه‌هایی باشد لذا این بوتیک هتل به عنوان یک الگوی خوب قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: می‌توانیم با اجرای این پروژه‌ها زندگی را در بافت‌های مختلف شهری جاری کنیم. امروز در مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران می‌توان چنین پروژه‌هایی را برای حفظ بافت‌های ارزشمند تاریخی اجرایی کرد و علاوه بر آن موضوع گردشگری شب تهران را نیز زنده کرد و فراتر از اینها بازآفرینی شهری را به پیش برد.

وی تاکید کرد: به جای تخریب بناهای تاریخی می‌توانیم از چنین پروژه‌هایی حمایت کنیم تا مردم جلو بیایند و فضای کسب و کار ایجاد شود. رویکردی که امروز در این خصوص در شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، مشترک است و این فرصت را ایجاد کرده تا برای بافت‌های تاریخی اقدامات خوبی انجام شود. در آینده نیز شاهد اتفاقات مشابه احداث این هتل خواهیم بود.

مونسان درخصوص بهره‌گیری از صنایع دستی در طراحی این هتل، گفت: در این هتل صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفته و همین موضوع می‌تواند به عنوان الگویی برای بهره‌گیری از صنایع دستی در طراحی پروژه‌های دیگر استفاده کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: