کد خبر: ۱۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
عضو شورای شهر تهران بر ضرورت بازنگری در قانون مرتبط با دستفروشان که مصوبه آن برای 50 سال پیش است کرد تاکید کرد.

به گزارش قلم نیوز- "شهربانو امانی" در جریان بررسی طرح ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار در شهر تهران، اظهار داشت: برخی از قوانین از جمله قانون در این حوزه مربوط به 50 سال پیش است که بر اساس شرایط همان زمان طرح ریزی شده است.

 

وی افزود: با تحولات صورت گرفته در حوزه شهرنشینی و افزایش مهاجرت به شهرها موضوع دستفروشی در شهرها وجود دارد و ما نمی توانیم با قانونی که 50 سال پیش مصوب شده است، صورت مسئله را پاک کنیم.

 

عضو شورای شهر تهران به بازدید شبانه خود و معاون برنامه ریزی شهردار تهران از برخی دستفروشی های شهر تهران اشاره کرد و گفت: از یکی از دستفروشان جگرکی شهر سوالی در خصوص محل ارائه دهنده مجوز فعالیتش پرسیدم که مشخص شد هیچ مجوزی ندارد.

 

امانی تاکید کرد: ما باید به ساماندهی وضعیت اقتصادی و وضعیت بهداشتی دستفروشان توجه داشته باشیم و اگر نظارتی در این خصوص وجود ندارد باید تلاش کنیم تا این نظارت ایجاد شود و این نظارت هم به نفع دستفروشان است و هم به نفع شهروندان است.

 

وی اظهار داشت: ما باید این موضوع را ساماندهی کنیم و نه اینکه شرکتی با عنوان ساماندهی بسازیم و موضوع را رها کنیم تا درآمدی برای شهر ساخته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: