کد خبر: ۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
فدراسیون فوتبال و چالش جدید؛
تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال اعمال شده از نظر برخی نهادهای نظارتی قانونی نبوده و احتمالا بزودی به شرایط قبلی خود بازمی‌گردد و نواب رئیس بدون نظر رئیس فدراسیون انتخاب می‌شوند.
اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز دوشنبه به سازمان بازرسی کل کشور دعوت شدند تا پیرامون تغییر اساسنامه که توسط اعضای هیات رئیسه انجام پذیرفته (یکی از موارد ) توضیح بدهند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال پس از دوران تعلیق و پیش از دور دوم انتخابات که منجر به رئیس شدن مجدد علی کفاشیان شد، یک بار دستخوش تغییر شد. این تغییر در این رابطه بود که رئیس فدراسیون بتواند خودش نواب رئیس خود را برای رای گیری به مجمع پیشنهاد بدهد نه این که هرکس به صورت مستقل و سرخود برای نایب رئیسی کاندیدا شود.

این تغییر در اساسنامه پس از اختلاف‌های فراوانی که بین رئیس و نواب به وجود آمد در هیات رئیسه تصویب شد اما نکته اینجا بود که این مصوبه غیرقانونی بود و حالا نهاد نظارتی این موضوع را مورد تعقیب قرارداده و به احتمال فراوان این اساسنامه به حالت قبلی خود بازخواهد گشت.

دلیل غیر قانونی بودن این مصوبه آن است که برای تغییر اساسنامه باید آن تغییرات به نظر اعضای مجمع برسد و ۲۵ امضا هم داشته باشد سپس به هیات رئیسه برود. اما تغییرات اساسنامه بدون آن ۲۵ امضا به تصویب هیات رئیسه رسیده که غیر قانونی است.

در واقع آنچه به احتمال فراوان با نظارت نهاد نظارتی به حالت اولیه باز می‌گردد، همان مشکلی است که وزارت ورزش هم دارد، آنها هم می‌خواهند اساسنامه فدراسیون فوتبال «و دیگر فدراسیون‌ها» را عوض کنند اما به دلیل همین بند یا بند‌های مشابه نمی‌توانند چنین اتفاقی را رقم بزنند و حالا مشخص شد علاوه بر مقاومت مجامع بین المللی، در داخل کشور هم موانعی دارند که قوانین را مو به مو رصد می‌کنند.

در هر صورت اگر اعضای هیات رئیسه نتوانند نهادهای نظارتی را قانع کنند، اساسنامه به حالت اول خود باز می‌گردد که نواب رئیس هم کاندیداهایی مجزا خواهند بود و نه لزوما با معرفی رئیس.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: