کد خبر: ۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال ۱.۳ میلیون دلار پروژه معدنی در کشور افتتاح می‌شود، گفت: تا ۱۵ اسفند پهنه‌های معدنی ایمیدرو در استان کرمان تعیین تکلیف می‌شود.
به گزارش قلم نیوز- "خداداد غریب‌پور" عصر امروز (چهارشنبه) در نشست با فعالان معدن استان کرمان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مدیران دولتی نیاز دارند پای صحبت بخش خصوصی بنشینند و به راه حل برسند.

وی با بیان اینکه سیاست ایمیدرو استفاده از بخش خصوصی است، گفت: یکی از راهکارهای ما گفت‌وگو با بخش خصوصی و فعالان معدنی در استان‌ها به‌ویژه استان کرمان است و تصمیم‌گیری پشت درب‌های بسته جواب نمی‌دهد و در عمل نتیجه نمی‌گیریم.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت معدنی بسیار قابل توجهی دارد، بیان کرد: تا 15 اسفند پهنه‌های معدنی ایمیدرو در استان کرمان تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال راه‌های جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه معادن هستیم و از ایده بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، گفت: نقدینگی در بین مردم تورم‌زا است و باید این نقدینگی در تولید هزینه شود.

غریب‌پور با اشاره به اینکه دولت امسال 148 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌کند که حدود 70 هزار میلیارد تومان آن در عسلویه است، افزود: اگر بتوانیم راه‌هایی برای جذب سرمایه و نقدینگی مردم در بانک‌ها را جذب کنیم توسعه کشور و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1.3 میلیون دلار پروژه معدنی در کشور افتتاح می‌شود که برای سه هزار نفر اشتغالزایی می‌کند، گفت: از سرمایه‌گذاران تقاضا داریم ایده‌های خود را مکتوب به ما بدهند و ما آماده همکاری با آنها هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به  اینکه حتی از باطله‌های معدنی می‌شود خلق ثروت کرد، بیان کرد: ما آماده همکاری با بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان با ظرفیت 5.8 میلیارد تن ماده معدنی یک استان بی‌نظیر است و ما انرژی خود را برای استفاده از این ظرفیت در استان کرمان به‌کار می‌گیریم، تصریح کرد: دولت نه تمایل به سرمایه‌گذاری دارد و نه از نظر قانونی این امکان را دارد و ما استفاده از بخش خصوصی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

غریب‌پور با اشاره به اینکه 90 درصد از 6 هزار و 300 معدنی که در اختیار ایمیدرو است در نزدیکی روستاها قرار دارند، گفت: عمده مشکلات ما با منابع طبیعی است و از معدن‌داران خواستاریم که مشکلات مردم در نزدیکی معادن را هم برطرف کنند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم را در استفاده از معادن شریک کنید و بگذارید مردم نیز طعم شیرین توسعه را احساس کنند، عنوان کرد: معدن‌کاران و معدن‌داران باید در حوزه مسئولیت اجتماعی خود پیشتاز باشند و ما اعتقاد داریم که ایمیدرو سازمان توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: