کد خبر: ۱۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
وزیر نیرو مطرح کرد؛
وزیر نیرو، گفت: کشور ما مطمئنا همکاری خود را با دولت و مردم عراق در زمینه انرژی توسعه خواهد داد.

به گزارش قلم نیوز- "رضا اردکانیان" در مراسم استقبال از لوی خطیب وزیر برق عراق در فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: این سفر به منظور پیگیری مذاکراتی است که ماه گذشته بین طرفین در بغداد صورت گرفته است و نهایتا منجر به امضای اسنادی خواهد شد که تمامی وعده‌ها و برنامه‌های بحث شده در بغداد را اجرایی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سفر نقش تعیین کننده‌ای در توسعه منطقه خواهد داشت، ادامه داد: کشور ما مطمئنا همکاری خود را با دولت و مردم عراق در زمینه انرژی توسعه خواهد داد.

وزیر نیرو بیان کرد: در تلاشیم از تمامی ظرفیت‌های موجود کشورمان در قالب شرکت‌های بخش خصوصی برای توسعه صنعت برق، کاهش تلفات انرژی و زمینه‌سازی لازم برای بازسازی کشور عراق استفاده کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه درصدد توسعه همکاری با سایر کشورهای همسایه از طریق همکاری با عراق هستیم، ادامه داد: در جریان سفر وزیر برق عراق به کشورمان مذاکرات مفصلی را با مسئولان این وزارتخانه خواهیم داشت چرا که از یک ماه پیش همکاران بنده در وزارت نیرو مشغول برنامه‌ریزی این سفر هستند و بازدید و ملاقات‌های مهمی برای این سفر در نظر گرفته شده است. همچنین اسنادی در این سفر به امضا خواهد رسید که از جمله آن استمرار صادارت برق ایران به عراق خواهد بود.

وزیر برق عراق: تقویت روابط برقی ایران و عراق

همچنین "لوی خطیب" وزیر برق عراق نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سفرش به کشور ایران براساس دعوت وزیر نیرو بوده است، گفت: هدف از این سفر تقویت روابط برق و نیرو و مسائل اقتصادی میان دو کشور است.

وی افزود: در جریان این سفر توافقات و یادداشت تفاهمات مربوط به سفر یک ماه پیش وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به بغداد نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: