کد خبر: ۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی بعدازظهر دوشنبه با حضور رایزنان فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو،رییس دانشگاه همدرد و تعدادی از استادان ،دانشجویان ایرانی و هندی در دانشگاه همدرد دهلی نو گشایش یافت.
نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در دهلی نو گشایش یافت

در این نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در زمینه های نقاشی،خط، گرافیک، تایپوگرافی، صنایع دستی، معرق، سرامیک، منبت و دیگر هنرهای ایرانی به مدت سه روز در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است .
آثار تایپوگرافی دو هنرمند برگزیده کشورمان از جمله آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.
خانم ها رقیه و نسرین با وفا دو خواهر ایرانی که این هفته در رقابت های بین المللی فتوگرافیک در شهر بنگلور هند حائز رتبه های برتر شده اند، در این نمایشگاه نیز آثار خود را به نمایش گذاشتند.
این آثار که با ترکیبی از خط، نقاشی و طراحی خلق شده است ، آیاتی از کلام وحی به شیوه ای زیبا و با رنگ های متنوع و طرح های اسلامی ایرانی به صورت ترکیب هایی از نقاشی و طراحی به تصویر کشیده شده و جلوه های زیبایی را بوجود آورده است.
رقابت های بین المللی «فتوگرافیک» هند با شرکت برترین های این رشته هنری از روز ششم اسفند ماه به مدت سه روز با حضور هنرمندان 15 کشور از سراسر جهان در بنگلور هند برگزار شد.
ایران، کره جنوبی، آمریکا، انگلیس، کرواسی و هند از جمله کشورهای شرکت کننده در این رقابت های بین المللی بودند.
در پایان این رقابت ها بیشترین تعداد جوایز و به هنرمندان ایرانی تعلق گرفت.
در این رقابت ها از میان یک هزار اثر هنری فتوگرافیک، 41 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد که 11 اثر مربوط به هنرمندان ایرانی است .
استفاده از خلاقیت های نو در کنار عمق و سابقه طولانی هنر خط و گرافیک در ایران از جمله عوامل موفقیت هنرمندان ایرانی دراین رقابت ها به شمار می آید.
هنر «تایپوگرافی» ترکیبی از هنرهای خط، گرافیک و تایپ می باشد که بخشی از طراحی های آن به وسیله رایانه صورت می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: