کد خبر: ۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه 194 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 77 هزار و 539 واحدی قرار گرفت.
کاهش 194 واحدی شاخص کل بورس

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، یک میلیارد و 591 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و 360 میلیارد ریال در 110 هزار نوبت دادوستد شد.
بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام نیز در روزجاری توسط نمادهای معاملاتی شپنا، تاپیکو و شبندر رقم خورد و در مقابل نماهای معاملاتی فارس، ورنا و اخابر با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

** داد و ستد 780 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
امروز همچنین 780 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت.
معاملات بازار فرابورس در دهمین روز اسفندماه در حالی به پایان رسید که شرکت های عمران و توسعه شاهد، سرمایه گذاری مسکن تهران و بیمه کارآفرین با بالاترین رشد قیمت مواجه شدند و در سوی دیگر بازار نیز بیمه نوین، صنعتی مینو و مینو شرق بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
بیشترین حجم معاملات روز دوشنبه در نماد شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان رقم خورد و شرکت پالایش نفت لاوان بیشترین ارزش معاملات را به میزان 105 میلیارد ریال از آن خود کرد.
شاخص کل فرابورس در روز جاری تحت تاثیر نماد شرکت های پالایش نفت تهران، لاوان و پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان روند کاهشی در پیش گرفت و با افت 9 واحدی در عدد 831.08 متوقف شد.
طبق این گزارش در مجموع، 780 میلیون اوراق بهادار در 27 هزار و 660 نوبت به ارزش 35 هزار و 800 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
در بازار اول 89 میلیون ورقه بهادار به ارزش 201 میلیارد ریال انجام شد و بالاترین حجم و ارزش معاملات این بازار متعلق به سرمایه گذاری مسکن تهران بود.
همچنین، 122 میلیون ورقه بهادار در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بیش از 401 میلیارد ریال شد و شرکت های پگاه فارس، توکا رنگ و زغال سنگ طبس بیشترین افزایش قیمت را در این بازار داشتند.
در میان ETFها، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 7 میلیون و 240 هزار ورقه بهادار رسید.
هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن هم ضمن کاهش قیمت در بازه 800 تا 870 هزار ریال معامله شد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به نماد تیرماه 94 بود.
امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد 'اخزا2' با دادوستد 130 هزار ورقه به ارزش 115 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت ضمن اینکه، در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 236 میلیارد ریال مبادله شد.
نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، بازگشایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: