کد خبر: ۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
روحانی مطرح کرد؛
رییس جمهوری، گفت: سوریه تا رسیدن به پیروزی کامل، هنوز با مشکلات و موانعی مواجه است و غلبه بر این مشکلات، اهداف مشترک بین دو کشور است.

به گزارش قلم نیوز- حجت‌الاسلام "حسن روحانی" امروز (چهارشنبه) در دیدار با "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه، اظهار داشت: با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دوستانه و نزدیک تهران – دمشق نیز با اهتمام ویژه رهبران دو کشور شروع شد و این روابط با سرعت بیشتر و در همه زمینه‌ها در راستای منافع و مصالح دو ملت ادامه خواهد داشت.

وی روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.

رئیس‌جمهور با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت و ملت سوریه در ایستادگی و مبارزه با تروریسم، افزود: تردیدی نداریم که پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، موفقیت و پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است.

روحانی با اشاره به اینکه سوریه تا رسیدن به پیروزی کامل، هنوز با مشکلات و موانعی مواجه است، اظهار داشت: غلبه بر این مشکلات، اهداف مشترک بین دو کشور است. بنابراین، ضرورت دارد همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه سطح روابط دو کشور و دو ملت در بلندمدت باید مستحکم بماند، بیان کرد: برای تحقق این هدف باید با حساسیت، دقت و با در نظر گرفتن مصالح و منافع دو ملت گام‌های خود را به پیش برداریم.

رئیس‌جمهور همچنین سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به دمشق را بسیار مهم و موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: این سفر دستاوردهای خوبی برای دو ملت داشته است.

ایران نشان توانایی شکست توطئه‌های آمریکا را دارد

وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از حمایت‌ و پشتیبانی بی‌دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در مقابل تروریسم قدردانی کرد و گفت: دولت و ملت سوریه مواضع اصولی و ثابت تهران در حمایت از تمامیت ارضی سوریه و مقابله با تروریسم و اشغالگری خارجی را تحسین‌برانگیز دانسته و بر آن تکیه می‌کند.

"ولید معلم" با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داده با پشتوانه ایستادگی و عزم و اراده مستحکم خود، توانایی شکست توطئه‌های آمریکا را دارد، گفت: بی‌تردید موفقیت جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن این توطئه‌ها موفقیت بزرگی برای کل منطقه و از جمله سوریه محسوب می‌شود.

وی همچنین سفر جهانگیری به دمشق را بسیار ثمربخش توصیف کرد و بیان کرد: این سفر حرکت نیرومندی را در افزایش روابط دو کشور ایجاد کرده است و دولت سوریه با جدیت، اجرایی کردن موافقتنامه‌ها و اسناد این سفر را در کوتاه مدت پیگیری خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: