کد خبر: ۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
وزیر راه و شهرسازی بر توسعه روابط میان ایران و کره جنوبی از طریق ایجاد شرکت های مشترک و عقد تفاهم نامه های همکاری در بلندمدت تاکید کرد و گفت: شرکت های کره جنوبی برای انجام پروژه های مختلفی می توانند در بازار ایران فعال شوند.
آخوندی: شرکت های کره جنوبی می تواند همکاری های بلندمدت خود را در ایران آغازکنند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دیدار «جو هیونگ هوان » وزیر تجارت٬ صنعت و انرژی کره جنوبی افزود: فرصت های بسیاری برای همکاری های مشترک دو کشور وجود دارد.
وی با یادآوری سفر سال گذشته خود به کره جنوبی و مذاکره با شرکت های وابسته به وزارت زمین و حمل ونقل این کشور، افزود: مساله اصلی٬ روابط بلندمدت میان دو کشور بود؛ به طور مسلم ما در بخش های مختلف به دنبال شرکایی هستیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتخاب شریک با خرید و اخذ خدمت از یک شرکت تفاوت زیادی دارد؛ افزود: یکی از مولفه هایی که به دنبال آن هستیم انتقال دانش و چگونگی انتقال آن به ایران است.
آخوندی سرمایه گذاری و چگونگی تأمین مالی پروژه ها را بسیار مهم دانست و افزود: بدون یک مدل مالی مشخص یا فاینانس نمی توانیم کار عملیاتی خاصی انجام دهیم.
وی، روابط بلندمدت و تأمین مالی را دو مساله مهم برشمرد و گفت: ایجاد شرکت های مشترک میان دو کشور اقدام بسیار خوبی است چون ما به روابط بلندمدت و انجام سرمایه گذاری با کشورهای مختلف جهان فکر می کنیم.
آخوندی درباره مشارکت دو کشور در صنایع مختلف نیز گفت: به حوزه حمل و نقل کشور که شامل راه آهن٬ دریایی٬ هوایی و جاده ای می شود همانند امور عمومی مانند ساخت بیمارستان ها٬ ورزشگاه و ... نگاه می کنم؛ بنابراین، این حوزه شامل گستره عظیمی از صنعت است که می توان درباره آن همکاری کرد. 
وی با بیان اینکه پروژه های صنعتی بسیاری در زیرشاخه های حمل و نقل ایران تعریف می شود، افزود: آماده ایم در نوسازی ناوگان هوایی٬ واگن سازی٬ کامیون و اتوبوس همکاری های خود را با کره جنوبی توسعه دهیم.
آخوندی گفت: پیشنهادهایی در خصوص حمل و نقل ریلی وجود دارد و با ایتالیایی ها در این زمینه مذاکراتی انجام شده و کره جنوبی نیز می تواند با تعریف پروژه در این حوزه حضور یابد.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید به کریدور بندرعباس - سرخس به عنوان یکی از کریدورهای اصلی کشور در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده ای اشاره کرد و افزود: ایران تمایل دارد این کریدور را در حوزه های ریلی و جاده ای بهسازی کند.
وزیر راه وشهرسازی درباره بحث توریسم و هتلداری نیز گفت: لازم است طرف کره ای شرکت هایی را که مایل به ورود به این زمینه ها هستند٬ معرفی کند.
وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل ریلی لازم است تفاهم نامه ای میان دو کشور به امضا برسد٬ گفت: مذاکرات انجام شده با شرکت ها برای خرید واگن های قطار در حال انجام است.
وی سپس به تهران و مشهد به عنوان دو شهر با اهمیت و پر جمعیت در ایران اشاره کرد و گفت: اهمیت این دو شهر در سیستم ریلی به این دلیل است که باید سیستم حمل و نقلی برای انتقال ساکنان حاشیه این دو شهر به مرکز شهر ایجاد شود.
آخوندی یادآورشد: در خصوص مشکلاتی که طرف کره ای در بندرعباس با آن مواجه هستند، مساله را مستقیم و به صورت کتبی منتقل کنند تا در اسرع وقت برای حل این مساله اقدام های لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، با سفر هیات بزرگ تجاری و اقتصادی کره جنوبی به ریاست «جو هیونگ هوان » وزیر تجارت٬ صنعت و انرژی به ایران، مذاکرات گسترده ای با بخش های مختلف دولتی و خصوصی کشورمان برای توسعه مناسبات در حوزه های صنعتی، تجاری، حمل و نقل، پولی و بانکی انجام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: