کد خبر: ۱۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
رییس سازمان بهزیستی کشور، گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه ۷۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می‌شود، گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می‌رود.
به گزارش قلم نیوز- "وحید قبادی دانا" در حاشیه افتتاح خانه حمایتی سالمندان "۱۷ شهریور" سنندج، اظهار داشت: در این خانه‌ها، تعداد محدودی سالمند به طور مثال ۱۰ سالمند زندگی می‌کند و شرایط آنها مانند خانه است.

وی تصریح کرد: جمعیت سالمندان در کشور در حال حاضر از هشت میلیون نفر فراتر رفته است و نرخ رشد سالیانه سالمندی در کشور ۳.۸ درصد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه ۷۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می‌شود، گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می‌رود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، قبادی دانا در پایان با اشاره به اینکه شرایط خاصی برای ورود سالمندان به خانه‌های حمایتی وجود ندارد و ورود آنها به صورت داوطلبانه خواهد بود یادآور شد: در ۳۰ سال آینده از هر سه نفر در کشور یک نفر سالمند خواهد بود؛ بنابراین باید سرعت انجام برنامه‌ها در حوزه سالمندی را افزایش داد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: