کد خبر: ۱۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: تهران بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۴ میلیون جمعیت روزانه دارد و در این شهر باید رفتار شهروندان در خصوص موضوع پسماند اصلاح و آنها باید به کمک مدیریت شهری بیایند و اینکه ما فقط از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم، درست نیست.

به گزارش قلم نیوز- "زهرا صدراعظم نوری" امروز (سه شنبه) در پایان جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «شهر تهران از دیدگاه من تمیز است»، اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای اروپایی کار جمع‌آوری زباله و پسماند هفته ای ۳ بار انجام می شود اما در برخی محله های تهران روزانه ۳ بار این عمل انجام می شود.

وی ادامه داد: البته جمع آوری زباله در تهران غیراستاندارد و خارج از عرف جهانی است.

به گفته این عضو شورای شهر، نباید این حس در شهروندان ایجاد شود که هر زمانی زباله تولید کنند، شهرداری آن را جمع آوری می کند.
نوری افزود: راهکار این امر تغییر فرهنگ شهروندان و همچنین کاهش تولید زباله است.

این عضو شورا با بیان اینکه تهران بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۴ میلیون جمعیت روزانه دارد، گفت: در این شهر باید رفتار شهروندان در خصوص موضوع پسماند اصلاح و آنها باید به کمک مدیریت شهری بیایند و اینکه ما فقط از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم، درست نیست.
وی در عین حال گفت: اگر پیمانکاران فعال در حوزه پسماند قصوری انجام دهند با آنها برخورد می شود.
نوری ادامه داد: مناطق شهرداری تهران مسئول نظارت بر عملکرد پیمانکاران پسماند هستند و سازمان مدیریت پسماند فقط نقش مدیریت دارد.
وی بیان کرد: اگر عملکرد پیمانکاری مطلوب نباشد، قراردادش تمدید نمی شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: