کد خبر: ۱۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
وزیر راه و شهرسازی؛
وزیر راه و شهرسازی، گفت: اداره کل راه‌آهن کرمانشاه به قوت خود باقی است و دارای اداره مستقل است و در سیر مراحل تصویب دارد و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش قلم نیوز- "محمد اسلامی" صبح امروز (سه شنبه) در آیین آزادراه کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی،  اظهار داشت: در  اولین روزهای دهه مبارک فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی یک پروژه مهم و کلیدی را که یک قطعه از کریدور با اهمیت ترانتزیتی کشور هست بودیم که این عملیات را با مشارکت بخش خصوصی آزاد می کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی پروژه‌های امید آفرین و شتاب‌بخش به توسعه هستند، گفت: در شرایط کنونی کشور به حضور بخش خصوصی به صورت پیوسته در توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌کشور نیاز داریم و باید این حضور را به صورت پیوسته تسهیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: امیدواریم شاهد اجرای این پروژه با سرعت قابل قبول باشیم و وزارت از اجرای این پروژه حمایت می کند.

وی با اشاره به راه آهن کرمانشاه نیز، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد باید سعی کنیم با فرصتی که کنسرسیون اعلام کردند دنبال کرد تا بتوان برای تامین منابع مالی راه آهن و حتی همین آزادراه از این منابع استفاده شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به کریدور حرم تا حرم، عنوان کرد: در سفر سوریه یکی از توافقات تسهیل ترانزیت بین سه کشور مهم بود که این قطعه یکی از قعات کلیدی و تسهیل کننده است که امیدواریم بتوانیم آن را به سرعت انجام دهیم.

وی با اشاره به راه آهن کرمانشاه، تصریح کرد: اداره کل راه‌آهن کرمانشاه به قوت خود باقی است و دارای اداره مستق است  و در سیر مراحل تصویب دارد و به زودی ابلاغ می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از 1000 واحد مسکن مهر در استان، عنوان کرد: باید به بحث بازآفرینی به صورت ویژه توجه شود و با استاندار تعامل داشت.

وی با بیان اینکه قسط اول منابع مالی مربوط به بازآفرینی تخصیص داده شده است، تصریح کرد: مبلغ صرف سرمایه‌گذاری برای مسکن و فضاهایی شود که کسب و کار ایجاد شود تا در بافت‌های فرسوده ابتدا فعالیت با کسب و کار شکل گیرد و سرمایه‌گذاری برای سایر موارد در پرتو این فعالیت باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: