کد خبر: ۱۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه احداث ترمینال ایران شهر فرودگاه امام خمینی (ره) با ظرفیت ۲۵ میلیون نفر در فاز اول به صورت BOT در آینده نزدیک، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "شهرام آدم نژاد" در نشست مشترک مدیران این شرکت با معاونان «حمل و نقل» و «معماری و شهرسازی» وزارت راه و شهرسازی با موضوع بررسی وضعیت ترمینال ایران شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار داشت: طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا خواست عمومی کشور است و ما باید برای گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی در منطقه این پایانه هوایی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در آینده نزدیک تفاهم نامه BOT برای ساخت پایانه هوایی ایران شهر را نهایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در استانبول، افزود: ما نیز باید هرچه سریع تر پروژه ایران شهر را کلید بزنیم و مدل اقتصادی نشان می دهد که ساخت این پروژه امکان پذیر است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: زیربنای اولیه ساخت این پایانه هوایی ۴۱۰ هزار متر مربع است که در پایان پروژه به ۶۵۵ هزار متر مربع خواهد رسید و در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را در این پایانه هوایی به مردم و مسافران ارائه کنیم.

در ادامه جلسه، فرزانه صادق ‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت طرح جامع ۱۴ هزار هکتاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: امیدواریم با ثبت این طرح در اسناد شورای عالی معماری و شهرسازی اقدامات بعدی در شهر فرودگاهی مانند مناسبات آن با بیرون نیز انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نه فقط برای تهران بلکه برای کل کشور دارای اهمیت است و باید توجه ویژه به آن شود.

در بخش دیگری از این جلسه، علی رستمی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص ویژگی های پایانه هوایی ایران شهر گفت: این پایانه هوایی در ابتدا با ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ۲۵ میلیون مسافر ساخته می شود و در فاز نهایی ظرفیت آن به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

همچنین در این نشست، "کوروش فتاحی" عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری مسابقه فراخوان ایده طراحی و معماری ترمینال ایران شهر این فرودگاه در اردیبهشت ماه امسال، اظهار داشت: در فراخوان دیگری نیز که به صورت بین المللی برای طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران شهر داده شد، ۳۴ شرکت خارجی برای انجام عملیات پروژه اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از پایش های صورت گرفته ۴ شرکت خارجی به همراه ۴ شرکت ایرانی همکار آن ها برای کار در پروژه ایران شهر انتخاب شدند و با برگزاری یک مسابقه ویژه، شرکتی که کار طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران شهر را انجام خواهد داد معرفی می شود و این مسابقه از ۳۱ ژانویه آغاز شده و تا دو ماه و نیم دیگر در جریان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: