کد خبر: ۱۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بومی و منطقه‌ای نیست.
به گزارش قلم نیوز- "حسین مقصودی" در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: مخالفت بنده با «نمکی» در این است که تضمینی وجود ندارد که رئیس‌جمهور و به ویژه نوبخت، از وی برای اجرای برنامه‌هایش حمایت کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، منطقه‌ای و بومی نیست و توجه‌ای به این مسئله نکرده است و همچنین در برنامه‌های وی اشاره‌ای به حل طرح پزشک خانواده نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به اینکه در برنامه‌های نمکی، برنامه خاصی جهت بهبود شرایط نیروهایی چون پرستاران دیده نمی‌شود، افزود: علی‌رغم اظهارات روحانی، این روزها مردم از طرح تحول سلامت ناراضی هستند چرا که دولت نگاه عملی به برنامه‌های این طرح نداشت و صرفاً نگاهش شعارگونه و پوپولیستی بود.

مقصودی اضافه کرد: منشأ بسیاری از بیماری‌های مردم سوءتغذیه است و متأسفانه در این دولت، میزان بیماری‌ها و فاصله طبقاتی افراد بسیار افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: آقای روحانی! لطفاً به نوبخت بگویید که برای اجرای دقیق و بومی‌سازی طرح تحول سلامت، به «نمکی» کمک کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مردم بیمه نیستند، تصریح کرد: کسانی هم که بیمه هستند، بعضاً بیمه آنان اعتباری ندارد و سهم مردم در پرداخت داروها بسیار افزایش یافته و در شرایط فعلی اقتصادی توان پرداخت آن را ندارند.

مقصودی متذکر شد: همه می‌دانند که علت کنار رفتن قاضی‌زاده هاشمی از وزارت بهداشت، اختلاف درونی دولت است و سؤال این است که آقای روحانی! چه کسی باید اختلافات درون دولت را حل کند؟ چرا که نوبخت معتقد بود که قاضی‌زاده هاشمی مانند بچه‌پول‌دارها خرج می‌کند درحالی‌که جیب دولت خالی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از بیمارستان‌های ما به مرز ورشکستگی رسیده‌اند، افزود: سؤال ما این است که چگونه نمکی می‌خواهد مشکل این بخش و ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بیمارستان‌ها را حل کند؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه دولت در بحث اقتصادی، گفت: متأسفانه این دولت بخش‌هایی چون اقتصاد، معیشت، صنعت و کشاورزی را رها کرده و افرادی نه چندان سالم برای خصوصی‌سازی انتخاب شده‌اند که نه تنها اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند، بلکه به سمت خصوصی‌سازی رفته‌اند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی! آیا شما می‌توانید جلوی دخالت‌های بیجای نوبخت را بگیرید؟ اظهار داشت: دولت مدام شعار می‌داد که دفترچه بیمه رایگان به مردم ارائه می‌دهد اما درواقع این‌گونه نشد و حتی بیمارستان‌های دولتی، بیماران را به بخش خصوصی می‌فرستند.

مقصودی با بیان اینکه دولت همه شعار خود را روی بخش سلامت گذاشت که آن هم به شکست منتج شد، تصریح کرد: آقای روحانی! آیا خبر دارید که با فروش اوراق مشارکت، چه چالش‌هایی را برای دولت بعد ایجاد می‌کنید؟ قطعاً در آینده از این دولت به عنوان ضعیف‌ترین دولت جمهوری اسلامی می‌توان یاد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه سوءتغذیه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، منجر به بیماری‌های زیادی برای آنان شده است، گفت: وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس‌جمهور شرط کرده بود که در کنار وزارتخانه، در بخش خصوصی هم فعالیت کند و باید رئیس‌جمهور پاسخ دهد که چرا این موضوع را پذیرفت و سپس مخالفت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: