کد خبر: ۱۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
همه گندم‌هایی که شرکت بازرگانی دولتی خریداری می‌کند، بیش از 9.5 درصد پروتئین دارند، اما همین میزان هم درجه‌بندی‌های یک، 2 و 3 دارد که گندم کشور ما متوسط محسوب می‌شود.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در باره وضعیت گندم‌ها که گفته می‌شود کیفیت مناسبی ندارند، گفت: گندم‌ها به لحاظ استاندارد اگر 9.5 درصد پروتئین داشته باشد، مصرف انسانی دارد و همه گندم‌هایی که شرکت بازرگانی دولتی خریداری می‌کند، بیش از 9.5 درصد پروتئین دارند، اما همین میزان هم درجه‌بندی‌های یک، 2 و 3 دارد که گندم کشور ما متوسط محسوب می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی برای کیفی‌سازی متناسب گندم در کل کشور اشاره کرد و گفت: کمیته کیفیت گندم نشست‌های فصلی دارد و در آنجا تصمیم گرفته می‌شود که جابه‌جایی‌های استان به استان ایجاد شود و گندم از استان به استان دیگر منتقل می‌شود تا کیفیت همسان شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مثال گفت: مثلاً صد هزار تن از اردبیل و گلستان به آذربایجان شرقی ارسال شد تا ترکیب کیفی آنها متناسب شود، اگر چه آذربایجان شرقی از نظر کمی نیاز ندارد.

سیف در پاسخ به اینکه مشکلاتی در توزیع آرد کشور وجود دارد و برخی مواقع گزارش فساد در توزیع داده می‌شود، گفت: باید خودشان گندم یا آرد خریداری می‌کنند، باید خودشان حمل کنند و با توجه به مشکلات اخیری که در حمل‌ونقل ایجاد شد، این انتقال با وقفه مواجه شد، اما برنامه‌ای داریم که انتقال گندم و آرد با کمترین اشکال انجام شود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود برخی کارخانه‌های ماکارونی نان کپک‌زده قاطی گندم می‌کنند، گفت: این از اساس اشتباه است و بیشتر به یک جوک شباهت دارد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: