کد خبر: ۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
رییس سازمان بهزیستی، گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۵ هزار معلول در کشور شناسایی شده‌اند که حدود ۸۰۰ هزار نفر معلولیت شدید داشته و مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش قلم نیوز- "وحید قبادی دانا" ظهر امروز (یکشنبه) در آیین بهره برداری از ۴۱ واحد ویژه معلولان کاشانی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری روحیه خودباوری را در وجود ما تقویت کردند، اظهار داشت:  افتخار داریم که در شهر کهن کاشان یکصد هزارمین واحد مسکونی ویژه مددجویان و دارای معلولیت را افتتاح می کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین در انجمن خیرین مسکن ساز، به صورت خرد و کلان برای رفع نیازهای مددجویان تلاش های زیادی شده است، افزود: در سراسر کشور در حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دست ساخت است و در ایام الله دهه فجر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به جمعیت هدف تحت پوشش واگذار می شود و ۱۱۳ هزار نفر نیز در صف انتظار واگذاری مسکن قرار دارند.

واگذاری ۶۷ هزار مسکن به متقاضیان

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال اخیر کارهای فراوانی انجام شده است، ابراز داشت: امید است با تلاش شبانه روزی و جهادی بتوانیم به تمامی نیازهای مددجویان در حوزه های مختلف لیبک بگوییم که یقینا با وجود خیران این مهم دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت حدود ۶۷ هزار واحد مسکن واگذار شده است، گفت: از سال ۱۳۹۴ با ابتکار مسئولان وقت و حمایت سایر مسئولان تفاهم پنج جانبه ای برای خانوارهای با دو معلول و یا بیشتر منعقد شده است و تاکنون ۱۴ هزار خانواده شامل شش هزار و ۵۰۰ خانوار در روستا و مابقی در شهر احصاء شده است.

۵ هزار واحد مسکن به خانواده های با دو معلول و بیشتر واگذار شد

قبادی دانا از واگذاری پنج هزار واحد مسکونی به خانوارهای با دو معلول و بیشتر خبر داد و افزود: حدود شش هزار و ۸۰۰ واحد در دست احداث است و دو هزار و ۲۰۰ خانوار نیز در صف انتظار هستند و انجام این مهم با تلاش های شبانه روزی میسر می شود.

وی ضمن اشاره به تصویب رعایت حقوق شهروندی معلولان در حوزه های مختلف ابراز داشت: امید است با تخصیص بودجه مناسب در اجرایی شدن این مصوبه کوشا باشیم به نحوی که در سال آینده هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای اجرایی شدن این مصوبات تخصیص داده شده است که این مبلغ کمتر از یک دهم پیش بینی های ما بوده است.

۸۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دو برابر شدن این بودجه موجب افزایش میزان تعداد افراد معلول مستمری بگیر و افزایش میزان مستمری آنها می شود، گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۵ هزار معلول در کشور شناسایی شده‌اند، حدود ۸۰۰ هزار نفر معلولیت شدید داشته و مستمری دریافت می کنند در حالی که باید توجهات ما به این دست از جامعه بیشتر شود.

قبادانی دانا با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان در کشور وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه معلولان سطح کشور ساماندهی شدند، طرح غربالگری کودک نیز در بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ مهد کودک سراسر کشور اجرایی شده و بیش از سه میلیون کودک از جهت بینایی معاینه شدند.

۴۰ هزار واحد غیر دولتی در مجموعه بهزیستی کشور فعالیت دارند

وی ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته افزود: همه افراد جامعه در هر مکانی که قرار داریم بیاد مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند تا وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند در حالی که می دانیم دولت با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

قبادی دانا از فعالیت بیش از ۴۰ هزار مرکز غیردولتی در مجموعه سازمان بهزیستی خبر داد و ابراز داشت: بیش از ۹۲ درصد تصدی گری های این سازمان مراکز غیر دولتی همچون سازمانهای مردم نهاد، انجمن خیرین و غیره هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: